Mattias Malmö Postat 14 juli 2008 Postat 14 juli 2008 Det äts ju så mycket konstigt i världen som jag aldrig skulle stoppa i min mun (och då inte bara för att jag är vegetarian) som fågelspindlar och maneter......men finns det nån kultur som äter koraller? Det borde det väl göra? Citera
Mattias Malmö Postat 14 juli 2008 Författare Postat 14 juli 2008 Fasen, jag är förbluffad över att folk käkar maneter som en delikatess - det måste ju vara mest vatten? I Singapore färgar dom maneterna i festliga färger på högtider och lägger på salladen... så att nån skulle sitta och suga ut polyperna på SPS skulle inte förvåna mig det minsta... Citera
jontebgood22 Postat 14 juli 2008 Postat 14 juli 2008 Haha... nej det är sant... min fru älskar turbosniglar... de kostar 40 php dvs 5 spänn kg på filippinerna kallas för ungflicksbröst på filipinska sesonadelga... Mantisar är också mums mums enligt henne... Citera
NiXoN Postat 14 juli 2008 Postat 14 juli 2008 Med tanke på alla toxiner osv som kan finnas i koraller så skulle jag inte förvånas om man kunde få en riktig "tripp" av nån art...//NiXoN Citera
stigigemla Postat 14 juli 2008 Postat 14 juli 2008 Vi äter rå fisk i Sverige också. Gravad lax och inlagd sill. Skall vi räkna med surströmming? Citera
jontebgood22 Postat 14 juli 2008 Postat 14 juli 2008 ja... det räknas tycker jag ... fast inte som vulgära rätter... Citera
-FH- Postat 15 juli 2008 Postat 15 juli 2008 Grodlår, (dom lever juh iallafall delvis i vatten) haha.Sköldpadda, Hajfens soppa. Ostron.. :S .. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.