Gå till innehåll

Var köper jag PVC-slang?


Nizztos

Rekommenderade inlägg

Var hittar jag PVC-slang som är lite grövre? behöver 25mm innerdiameter och har inte hittat detta någonstans. Gärna en butik i gbg-området.

Är även i behov av slangkoppling till dylik slang. Hittade ingen hos Ted sist jag var där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hos Biotedmarin i Kungbacka finns det olika dimensioner på riktigt PVC slang hemma

Det är dels långt till lördag, sedan har jag aldrig sett dylik slang hos honom. Därmed inte sagt att det inte finns i någon hörna, har aldrig frågat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det fanns när jag var där.. grå pvc slang böjbar.. olika dim..

mvh manne

Du tänker nog på flex-pvc. Jag behöver slang. Hade fungerat med flex-pvc om det inte var för det att jag har slanganslutning som jag inte kan byta ut (USA-gängor). Flex-pvc går inte på en slanganslutning (tror jag??).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar man inte föredra silikonslang?

Annars har Biltema "sugslang" av armerad pvc.

B!

Silkon är ju mjukt, så det håller ju inte formen (kommer vara en böj på det hela). Är ju dessutom snordyrt så även om det är rätt så är det för dyrt.

Den typen av armerad slang som biltema har finns ju på andra ställen också. Har dock inte övervägt den då det känns som den inte går att fästa på slangfäste. Den är för hård. Eller???? Känns som jag får samma problem med den som med flex-pvc, dvs att den inte går att trä över ett slangfäste (och sitta tätt). Annars hade den varit idealisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sist det diskuterades PVC-slang så tipsade jag om Bauhaus, deras trädgårdsavdelning. De har trensparant PVC-slang där, men vad den innehåller exakt kan jag inte svara på, men det bör personalen där kunna göra.

Nu minns jag inte helt säkert vad de har där, men jag "vet" att de inte har armerad PVC-slang i den dimension jag vill ha. Har åtminstone för mig att jag letat där.

Har dock kommit till insikt att det kanske blir lättare att göra en kortare sträcka med PVC-slang än jag från början tänkte. Blir då ingen böj utan den används bara för att konvertera från det slangfäste jag har till vanlig PVC. Kan då använda oarmerad slang som jag vet finns på Hornbach (och troligen även Bahaus). Gäller bara att få tag på adapter slang-PVC. Tror inte det finns i någon butik i närheten. Skall dock kolla en vända till hos Ted.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nizztos, hitta inte silikonslang på biltemas sida, men jag vet att det ligger i en förbaskat stor korg här på lokala biltema om de inte ändrat något. Jag har personligen aldrig haft problem med att slang har velat lossna, men det är antagligen en effekt av att jag alltid satsar på en storlek mindre slang, och värmer innan montering.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...