Bengan Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Jag kommer snart att börja köar med T5 istället för Mh över karet. Det blir en 6x39w ramp. Den rör uppsättning jag funderar på är: Alla rör från Korallen Zucht.New generationCoral lightNew generationFiji purpleCoral lightNew generationVad tror ni om denna uppsättning? Citera
wrang Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Jag kommer snart att börja köar med T5 istället för Mh över karet. Det blir en 6x39w ramp. Den rör uppsättning jag funderar på är: Alla rör från Korallen Zucht.New generationCoral lightNew generationFiji purpleCoral lightNew generationVad tror ni om denna uppsättning?Smart val Låter kanon. Du kanske kan komplettera med ett blått rör istället för ett Coral Light Citera
Bengan Postat 18 juli 2008 Författare Postat 18 juli 2008 Det låter bra Wrang! Jag testar med den uppsättningen och då kan jag ev skaffa ett blått rör senare. Citera
Datate Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Hur blir ljuset med en sådan uppsättning. Ska ner till Ted nu på torsdag å bl.a handla nya rör. Samma läge som Bengan, men 6x80w istället.Vi är ute efter bra tryck, bra tillväxt, men endå skapligt blåaktigt ljus.New generationCoral lightFiji purpleNew generationCoral lightOsram 67/Aqua Sience BlueFunderar lite på denna varianten istället för att få lite mera blått ljus.Vad tror du om denna Wrang, du som verkar ha testat dessa rör?Idag kör vi 3st blårör (AS Blue, Osram Blue, Osram 67), 1st AS Special och 2st AS Duo. Detta tycker vi ger ganska trevligt ljus. Vi är nog ute efter något liknande, men med lite mer tryck. Tilläggas ska väl att alla våra rör är ca 16 månader gamla, så oavsett rör så blir det nog mer tryck hehePS. Ursäkta trådstölden, men tyckte det passade så bra in i din tråd då det snackades om samma rör och samma antal rör. Citera
Bengan Postat 18 juli 2008 Författare Postat 18 juli 2008 Lugnt. Jag tycker new generation rören ger lagom blått ljus. Jag har haft 150w mh med 4x24w blårör. Jag jagar något som ger lagom med blått ljus, så ett blårör till för din del blir nog bra. Citera
Sillen Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Hur kommer det sig att du väljer just KZ rör, tillgång? Tror de är bra rör men är nyfiken på vad jag själv kan ha missat. Citera
Bengan Postat 18 juli 2008 Författare Postat 18 juli 2008 De kar jag sett med de rören har varit riktigt fina med den belysningen. Det är mest därför. Citera
Sillen Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Tackar för svaret. Anledning god som alla andra! Jag tror det är bra att börja med en uppsättning som man tror på så får man ändra om det är något man saknar eller har för mycket av. Rapportera hur det gick! Citera
wrang Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Hur blir ljuset med en sådan uppsättning. Ska ner till Ted nu på torsdag å bl.a handla nya rör. Samma läge som Bengan, men 6x80w istället.Vi är ute efter bra tryck, bra tillväxt, men endå skapligt blåaktigt ljus.New generationCoral lightFiji purpleNew generationCoral lightOsram 67/Aqua Sience BlueFunderar lite på denna varianten istället för att få lite mera blått ljus.Vad tror du om denna Wrang, du som verkar ha testat dessa rör?Idag kör vi 3st blårör (AS Blue, Osram Blue, Osram 67), 1st AS Special och 2st AS Duo. Detta tycker vi ger ganska trevligt ljus. Vi är nog ute efter något liknande, men med lite mer tryck. Tilläggas ska väl att alla våra rör är ca 16 månader gamla, så oavsett rör så blir det nog mer tryck hehePS. Ursäkta trådstölden, men tyckte det passade så bra in i din tråd då det snackades om samma rör och samma antal rör.Kör med den uppsättningen du skrev 1st New generation 4st Coral light3st Fiji purple1st Aqua Sience BlueJapp många rör har jag haft å dessa är nog de jag är mest nöjd med.Måste byta jag med å kompletterar nog mer några fler NG rör å Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.