Blue Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 Jag har ett saltvattensakvarium med fiskar från västkusten. Istället för att ha koraller har jag tång, eftersom det finns väldigt lite koraller i våra vatten. Problemet med detta är att det är svårt att bekämpa alger utan att tången stryker med.Finns det något lösning på det här problemet? P.S. Är inte säker på om jag kommer att få något bra svar, men det skadar inte att fråga, eller? Citera
elNico Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 Snäckor?Vad äter alger naturligt i havet?Finns det några algätande fiskar? Citera
Blue Postat 21 juli 2008 Författare Postat 21 juli 2008 Det finns vad jag vet inga algätande fiskar på västkusten...Musslor gör det, men det är svårt att ha det i akvariet, för blir det för många dör de, och då blir det ännu värre, tror jag... Är som sagt lite förvirrad. Citera
jontebgood22 Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 om du har mycket alger har du nog mycket fosfat. Mao.... köp fosfatremover så försvinner algerna med all sannolikhet,... Citera
Blue Postat 21 juli 2008 Författare Postat 21 juli 2008 Men det går inte...Tång är också alger, då dör de också. Citera
stigigemla Postat 21 juli 2008 Postat 21 juli 2008 Leta efter tångborrar. De håller ju i naturliga fall tången ren. Littorinasnäckor är skapliga algätare men ibland sätter de sig över vattenytan, tror det är ebb och väntar på flod. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.