Gå till innehåll

Jens har beslutat sig för att bli salt !


Jens Netteberg

Rekommenderade inlägg

va kul...

då kommer det snart upp bilder eller hur?

hehe..

Jag skrev ju att det skulle komma när något nytt hänt i karet.

Hmmmm, det betyder ju att jag måste köpa något nytt och stoppa i det

så jag kan fotografera det -dans

F-n va bra det är när man hittar anledningar och ursäkter till att få köpa något. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 181
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Inte hunnit bli något nytt men jag var bara tvungen att testa den nya kameran och varför då inte på akvariet :smiley9:

Det som var kul just NU var att testa kameran och inte att skrapa rutorna för att sen testa kameran, så jag är medveten om att man egentligen ska göra detta först. ;)

[ATTACH]29131[/ATTACH] [ATTACH]29132[/ATTACH]

[ATTACH]29133[/ATTACH] [ATTACH]29134[/ATTACH]

[ATTACH]29135[/ATTACH]

Stiligt! ser mycket bra ut med inbyggda akvarium :smiley20: Fina bilder på din clown och kirurg också!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har släkten där nere så man tittar väl inom när man vill fly från dom!!

hahaha, ja släkten ska man ha i en guldram på väggen :ler:

snyggt!!

hur F#N fick du en sån bra bild på din clownfisk? jag har försökt men ja får inte minna att sitta stilla. eller simma stilla.....

Nu var det ju inte direkt det första kortet som blev hyfsat på clownjä...n.

Säg inget, men den är av plast. Simmar lugnare då. :smiley17:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
hm.. vad händer med karet jens ? något nytt på G eller ?

mvh manne

Ja du Manne, jag önskar jag kunde säga "JAJAMENSAN" men riktigt så kul är det inte.

Jag har haft så otroligt mycket att göra med mitt nya jobb och sen dessutom haft förmånen att åka skidor en vecka, så tyvärr har det stått still ett tag nu.

Allt mår dock bra och det växer lite här och där.

Ska ta ett kraft tag mot ett gäng %#/&% glasrosor så snart jag får en stund över.

Tänkte också att jag skulle försöka komma iväg till någon affär någon dag inom det snaraste.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Då var det dags att visa lite efterlysta bilder.

Som Manne skrev så blev det ju lite nytt på SVG-Syd träffen hemma hos Bengan i söndags.

Av Manne köpte jag två montipora fraggar och av Freddi tre små söta Bangaii yngel.

Igår råkade jag av en ren helt oförutsedd händelse sladda förbi Fiske & Fiskar efter jobbet. Och tro det eller ej men bilen råkade stanna precis utanför också :ler:

Sen kan man ju räkna ut med R..en och en bit krita att det blev fattigare i plånboken och en Goniopora i akvariet plus en pepparmintsräka till som förhoppningsvis ska ta hand om mina glasrosor.

post-1751-14468916930209_thumb.jpg

post-1751-14468916930946_thumb.jpg

post-1751-1446891693046_thumb.jpg

Status annars är väl att allt verkar må bra tack och lov.

Hoppas kunna komma över lite mer koraller/Fraggar inom en snar framtid så det blir lite mer möblerat i akvariet.

post-1751-14468916929953_thumb.jpg

post-1751-14468916930724_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fint!

Ser att min misstagsfrag också verkar må bra. Den där stjärnpolypen jag råkade ha loss 2 eller 3 polyper på av misstag som du fick...

Är det en rävkorall bakom gröna montiporan?

Dina små stjärnpolyper hade jag räknat bort innan men de är ena små envisa rackar och hämtade sig till slut.

Nu är jag ju helkass på namn och är glad att jag kommer ihåg vad mina barn heter, så tyvärr har jag inte den blekaste om vad den där korallen heter. Dåligt, jag vet.

Är det en goniopora? Jag tycker det ser ut som Alveopora. Snygg är den iaf! :ler:

Jag köpte det som en Goniopora men jag kan ha helt fel. Håller dock med om att den är snygg. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...