Gå till innehåll

Högtrycksnatrium

Rekommenderade inlägg

Postat

Det är mycket intressant att se hur olika ljus blir i olika kar.

Är själv i planeringsstadiet för ett nytt kar och håller just nu på att kika lite på olika belysningar.

Så jag undrar vad du har för mått på karet?

Postat

60*60*150 ett 540liters nu väntar jag på att få se ditt akvarium petrol, ta dig i kragen och lägg in lite bilder

Postat

det är en E 40 fattning och 14000kelvin så det är lite blåare sken

Postat

jag väntar otåligt jag skulle gärna vilja se hur det ser ut med 10000kelvin kanske köper en lampa till.....

Postat

Visst skiljer det på namnen och på det verkliga kelvintalet.

Aqualine 10K lampa ligger till exempel på kring 13 000 kelvin och AquaLights 10 000 kelvin lampa testades till 12276 kelvin.

10k400watte40.jpg

Så här ser spektrumfördelningen ut när man testar lampor. Även om olika lampor har ungefär samma kelvintal så kan de ha toppar på olika frekvenser.

Postat

dykaren vet du något om coralvue 400w 14000kelvin

MVH bagarn

Postat

Fick min nya lampa i går kvällsmiley37.gif Grymt snyggt ljussmiley4.gifsmiley4.gifsmiley4.gif

Summa: En växtlampsamatur a 400:- + en 400W 10000K a 775:- = 1175:- (+ frakter)

Jag känner mignöjdsmiley14.gif Fick ett grymt ljus för liten peng

Ja det var grymt billigt. Men hur varmt blir det?

Vill se större bilder petrol smiley5.gif.

Postat

Hej Petrol.Snygg uppbygnad av ettstort rev plus ett litet,har funderat ( i månader) på att bygga mitt nya det sätt .Det stora revet är det en hög eller är det uppbyggt med pvc rör eller dylikt?.Mvh Zacha

Postat

Den stora högen är just en högsmiley1.gifHar bara staplat dem på varandra. Pelaren är en enda sten.

Usch jag är helt tydligen en otroligt dålig fotografsmiley9.gifSå där fult är det inte i verkligheten..

(Var presis och inhandlade en Forcipiger flavissimus smiley4.gif)

• 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 8 månader senare...
Postat

är det ngn som har killens mail kvar? Jag sulle behöva fråga honom en sak. Jag hittar inte annonsen fanns där igår sa en kompis men jag hittar den ej.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...