Mattias Malmö Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 Har en Sarcophyton-frag som hade polyperna ute i början, men nu har dom varit indragna i en vecka och den ser nästan som lite glansig ut.Frågan är - är den sjuk? Eller hur vet man om den är det? Eller ska man vara orolig och hitta på nåt och i så fall vad?Det har varit lite alger och cyano-liknande skit på foten som jag borstat bort så gott det går, det är väl det enda jag gjort. Citera
Ricke Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 Den ömsar nog bara skinn eller vad man ska säga, det brukar mjukisar göra, den är nog fin om någon dag eller två. Citera
Mattias Malmö Postat 5 augusti 2008 Författare Postat 5 augusti 2008 Tänkte att det kunde vara nåt sånt - men då jag inte ägt några koraller i mitt liv förrän för ca 3 månader sen så vet jag inte riktigt vad dom kan ha för sig och hur man ska tolka sånt som händer. Citera
aerie Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 Se till så det är ordentligt med cirkulation över den så det kan blåsa bort skinnet, annars kan korallen börja dö under skinnet. Citera
Mattias Malmö Postat 8 augusti 2008 Författare Postat 8 augusti 2008 Redan på kvällen när jag skrev detta hade den slutat se glansig ut och börjat se knottrig ut. Nästa kväll var polyperna ute lite halvt om halvt. Igår var de ute helt. Så det var nog bara ömsning eller nåt. Citera
Trilobite Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Läderkoraller tål vadsomhelst med lite cirkulation. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.