Gå till innehåll

Bra "Komplett" Saltvattensakvarium


Ted saltakvarium

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte riktigt vilken tråd som gäller för det här nu eller om jag skulle startat en ny kanske? Men surfade runt lite igår efter att ha läst i tråden och även fått tips av Laggeman om Aqua Medic (Tack!) och snubblade över en serie kar som heter WoHa Hawaii. Sökte lite snabbt på forument men hittade ingen tråd som verkade innehålla detta kar, nu skall jag väl erkänna att jag inte direkt lusläste trådarna så det är möjligt jag missade.

Hur som helst så blev jag personligen lite intresserad av ett sånt här kar och undrade om någon sett något i verkligheten eller har någon erfarenhet av det? Jag googlade en stund och det verkar inte vara så många som annonserar att dom säljer paketet iaf. Det enda jag hittade i sverige var denna

http://www.akvarieshopen.com/woha-kompletta-set-c-22_776_839.html?osCsid=1599e3a645edd7c8d604eca6cd00cdbb

´´´´´´´´´´´´´´

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte lönt att du startar en ny... :ler:

Den kommer i vilket fall som helst drabbas av klagomål ändån!;)

Hej!

Ta absolut inte allas kommentarer som ett klagomål för då har du fel!

Vi alla på detta forum som har hållt på ett par år med saltvatten och haft ett par kar som man har startat upp för att ett halvår senare inse hur trångt det blir i ett 100-200 liters kar för att sen uppgradera och behöva köpa nytt igen.

Vi vill alla bara hjälpa till och hackar definitvt inte ner på någon vi vill bara hjälpa alla andra med att inte slänga ut pengar i onödan som dom flesta har gjort för pengarna rinner i väg snabbt.

Man kan komma långt med lyssna och lära från många källor som finns på detta forum!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte lönt att du startar en ny... :ler:

Den kommer i vilket fall som helst drabbas av klagomål ändån!;)

Ja, med den inställningen kommer man inte så långt, om folk känner att de inte blir uppskattade av att hjälpa, så är det snart ingen som vill svara på dina frågor.

Som Goranius skriver så är det mångas egen erfarenhet och att läsa av andra som gör att man tipsar och skriver som man gör, det är ingen som skriver saker här (vad jag vet) på rent djävulskap och för at luras.

Tycker man inte om det man läser eller får höra så kanske man ska strunta i att ställa frågor och helt enkelt lära sig utav sina misstag utan att undgå dem genom att lära sig utav andras.

Som nybörjare ska man vara tacksam över all hjälp man kan få, många av de som håller till här gör det på sin fritid och svarar många gånger på samma frågor flera gånger om utan att tycka att det blir jobbigt, tänk på det! :smiley22:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan man ta bort denna tråden? Jag vill att denna tråden försvinner.

Varför det?

Jag tycker att din första fråga är bra!

Vi fortsätter där. Stryk allt annat.

När man letar efter ett kar som man vill ha ska som sagt se vad man vill ha i det.

Får man plats tex tillräckligt med levande sten i det för att inte behöva ett nitrat filter eller är sumpen som man får tillräckligt stor för att tillgodose ett önskemål att kanske ett fosfat filter istället för att ha dom i strumpor bl a.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som är svårt med akvariepaket, är att plocka ihop en kompromiss som klarar alla typer av inriktningar.

Om man är nöjd med skivanemoner och 2 damseller, så är man kanske inte intresserad att betala för ett kar med metallhalogen och vågmaskin osv.

Men det vore bra om dom som haft sina "paketakvarium" ett tag kommer med för och nackdelar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...