Anlu Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 Hej,Har köpt en begagnad Deltec PF600 kalkreaktor med magnetventil för CO2. Problemet är att det inte står någonstans vilken spänning magnetventilen "går" på. Jag har letat på nätet och i manualen men hittar ingen information.Någon som vet? Citera
elNico Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 Står det inget på själva magnetventilen?Den borde vara på 220... Citera
wrang Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 Håller med elnico.Borde vara 230V sitter det en vanlig kontakt på kabeln eller bara lösa trådar ut från magnetventilen Citera
greger Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 Det vanligaste är väl 230V, men det brukar stå någonstans på ventilen Citera
perronny Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Jag har en likadan och den går direkt i väggen = 230v Citera
Anlu Postat 8 augusti 2008 Författare Postat 8 augusti 2008 Tackar för svaren. Vi kör på att det är 230V AC. Vilket känns logiskt.För att svara på era frågor så.- Nej det står inget på ventilen det är det som är problemet.- Kabeln ut från ventilen är en "vanlig" sladd med +, - och jord. Vilket fick mig att anta att det var 230V AC, men jag frågar hellre en gång för mycket än en gång för lite.MvhAndreas Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.