Christer T Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Jag har gjort en kort film från min burk. Tyvärr blir kvaliten ganska dålig när jag rippar den och lägger upp den på You Tube. Är det någon som har förslag på vilka inställningar jag bör ha för att det ska bli bättre?http://www.tornros.se/film.htm Citera
Laggeman Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Kan du inte lägga den direkt på din hemsida och lägga den som en klickbar länk istället? Citera
havre Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Jag trodde youtube infört möjligheten att ladda upp högupplösta filmer. Är det när du converterar filmen med programet eller vid uppladdningen till youtube som kvalitén försämras? Citera
Christer T Postat 8 augusti 2008 Författare Postat 8 augusti 2008 Jag trodde youtube infört möjligheten att ladda upp högupplösta filmer. Är det när du converterar filmen med programet eller vid uppladdningen till youtube som kvalitén försämras?You Tube rekomenderar följande:<LI class=yt-static>Video Format: MPEG4 (Divx, Xvid) <LI class=yt-static>Resolution: 640x480 pixels <LI class=yt-static>Audio Format: MP3 <LI class=yt-static>Frames per second: 30 <LI class=yt-static>Maximum length: 10 minutes (we recommend 2-3 minutes) <LI class=yt-static>Maximum file size: 1 GB Tyvärr har jag en äldre version av Pinnacle som bara klarar MPEG2 och inte heller kan ställas in på upplösningen 640x480 pixlar. Min film är dock långt från maxstorleken 1 GB, den är ca 50MB. När man rippar till MPEG2 finns "några spakar att dra i" frågan är vad jag ska förändra för att höja kvaliten. Citera
adddo Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Fin film, ditt kar är verkligen kanon Christer. Citera
Ricke Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Youtube gör om den till flash med rätt dålig bitrate om du vill göra om den själv kan du tanka ner RIVA eller nått liknande.Jag gjorde själv ett test för o se hur bra man kunde få på youtube, men jag fick ej någon vidare bra kvalle på mina högupplösta filmer.Så jag gjorde om dem själv, men tyvärr blir man ju då begränsad till 2,86 mbit Citera
Crillo Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Får du upp valet "Watch in high quality" som på den här t.ex på dina filmer? Annars är kanske mpeg2 problemet, skulle väl kunna konvertera filmerna med något annat program till xvid isåfall om Pinnacle kan spara som raw avi t.ex.http://help.youtube.com/support/youtube/bin/answer.py?answer=91450&topic=10526 Citera
Ricke Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Hur kan de kalla det för high quality rena skämtet. med dagen uppkopplingar så borde de kunna utlova bättre kvalité om man får använda 1 Gig som registrerad. Citera
Crillo Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Kikade lite efter specifikationer i hjälpen där men dom skrev inget om vad max var, vet inte om den där filmen är något bra exempel när det gäller kvalitén, kanske går att få mycket bättre. Citera
Ricke Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Ok, står det något om bitrate? den bästa jag kan få med RIVA är 1600. Då blir det bra kavlité, men om det går o få bättre med annat program så skriv vad det heter Citera
Jaken Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Eller så lär du dig att själv komprimera i flash och lägger till filmen i den kvalitet du själv önskar på din hemsida. liknande som jag själv gjort. Citera
Christer T Postat 8 augusti 2008 Författare Postat 8 augusti 2008 Eller så lär du dig att själv komprimera i flash och lägger till filmen i den kvalitet du själv önskar på din hemsida. liknande som jag själv gjort.Japp! Det skulle jag vilja lära mig. När har du tid? Citera
Christer T Postat 8 augusti 2008 Författare Postat 8 augusti 2008 För att utveckla det lite: Jag vill att man ska kunna se filmen direkt på hemsidan och inte behöva ladda hem den först som med mina tidigare filmer. Det var därför jag tog "quick and dirty" lösningen med You Tube. Citera
Ricke Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 http://www.rivavx.de/index.php?downloads0&L=3Sen är det bara att föra över dem till hemsidan Citera
Christer T Postat 9 augusti 2008 Författare Postat 9 augusti 2008 Tack för alla svar. Nu har jag köpt ett nytt videoredigeringsprogram (Adobe Premiere Elements 4.0) och kan spara i flash formatet. Frågan är bara hur jag får filmen att spelas upp från hemsidan så den som vill se filmen slipper ladda hem den? Någon som kan hjälpa mig på den punkten? Jag är så gammal så jag gör min hemsida i Frontpage. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.