Freddi Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 Har en fundering om dessa skivanemoner.Har en Riccordea som hade delat sig och jag lät dem bara var bredvid varandra.Den ene (orginalet så att säga) växte på bra medan den andra bara växte lite i ca 2 månader.Upptäckte för 1 vecka sedan att den mindre av dem började minska i storlek och tillslut försvann.De var helt intill varandra så nu undrar jag om det möjligtvis är så att den större tog kål på den mindre??Detta fenomen verkar hända igen då Riccordean har blivit något större och börjat få kontakt med ännu en Riccordea dock med något annan färg.Fundrerar nu på att flytta på den mindre av dem innan den också stryker med.Någon som vet???? Citera
_Manne_ Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 har inte sett detta problem.. jag har säkert 5 st florrida i en klump av samma sort som inte verkar kriga på något sätt.. en klump med 4 gröna inga problem.. hade den lilla utdelade floriddan en mun ?mvh manne Citera
Freddi Postat 17 augusti 2008 Författare Postat 17 augusti 2008 Japp det hade den. Och den som är störst har växt till det dubbla på bara ca 2 veckor. Citera
_Manne_ Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 oki.. får se om någon annan har samma erfarenhet som dig.. lite trist om dom skulle kriga så pass imellan varandra..mvh manne Citera
Capote Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Min ricordeor (olika färg) växer tätt utan problem. Citera
Freddi Postat 18 augusti 2008 Författare Postat 18 augusti 2008 Ok!!Då har där väl varit något annat som gjort att den bara krymte och sedan försvann.Frågan är bara vad??? Citera
_Manne_ Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 Freddi , vi får hoppas det inte händer igen.. lite tråkigt o bli av med dom en o en.. Citera
Capote Postat 18 augusti 2008 Postat 18 augusti 2008 De gillar inte starkt ljus eller stark ström. Citera
Freddi Postat 18 augusti 2008 Författare Postat 18 augusti 2008 De gillar inte starkt ljus eller stark ström.OK !!De sitter i mitten av akvariet och ute vid ena kort sidan.De har lugnt vatten och den ena växer och blir bara större och större.Har dock aldrig direkt matat dem med något, inte med annat än att jag ger akvariet phytoplan då och då. Citera
Magnus Postat 20 augusti 2008 Postat 20 augusti 2008 När jag köpte hem till vårt system fick vi rekommendationen att lägga dem tätt ihop och med en ganska kraftig ström. Citera
Clownen Postat 20 augusti 2008 Postat 20 augusti 2008 Efter vad jag har läst och märkt så stör inte Ricordeo Florida varandra och mina växer nära varandra utan problem. Däremot kan en Ricordea Yuma bränna en Ricordea Florida. Jag matar mina med mysis någon gång i veckan och de äter glupskt upp stora mysis. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.