Gå till innehåll

Hjälp med skummare


chaboo

Rekommenderade inlägg

köpte en Rio skummare som nu är inkopplad med luft och allt men då börjar den låta som en kaffebryggare "enda liknelsen jag och sambon kommer på" den bubblar till kraftigare för att sedan återgå till det normala, fattar inte vad som är fel när den låter så heller för trycker jag ner slangen med luftpinnen ner till botten så blir det inget skummande alls.... Har sökt här på forumet utan bra resultat så jag hoppas nån sitter med bra ideer eller med rätt kunskap om detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den är nyinköpt och det jag menade med inkopplad med luft och allt var att jag inte hade igång luftpumpen från början utan enbart vattenoumpen i skummaren var igång.

Men nu så låter den mer normalt eller rättare sagt den låter inte alls, så det var nog bara inkörningen som behövdes... tack iaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 år senare...
lånar lite här..

kan skummaren skumma dåligare om den står instängd i en sump och drar in lite sunkigare luft?

bör jag förlänga luftslangen så den kommer utanför möbeln? upplever att den skummar sämre nu på senare dagar. varti gång halvår typ kanske.

http://www.bubble-magus.com/en/productShow.asp?id=959

Har du gjort rent den någon gång ? om inte är det dax

Ha det Gött

-shark_smiley

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Se till så att det inte sitter någon dammtuss eller annat skröfs i slangen, blås genom den och häll på en liten skvätt vatten så den är helt fri från saltavlagringar också.

Det kan även sätta sig en del smuts i skummarens pinwheel som försämrar prestandan.

En rengöring är antagligen inte helt fel. som Conny skriver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du et väldigt tillslutet utrymme så kan du få en sämre syresättning än om det finns chans för luft att ta sig ut och in i sumputrymmet, men det allra bästa är om du kan ta luft från utsidan av hus/lägenhet, då får du in bästa luften som dessutom ser till att hålla pH på en bra nivå i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rio kan bubbla ibland sitter en liten vinklad plastbit där insuget är. vanligt att det glipar där vilket resulterar i att det bubblar. har du mycket microbubblor? fick en dröse tästpruduckter du va det 2 rio i högen :P Den fungerar hjälpligt tycker jag lite tjurig att ställa in bara. skummar ganska blött.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

rengöringen gjorde sitt.men efter ett par dagar var jag tillbaka då sjönk skumme koronan ca50% och det blir gult runt kanten där skummer är.och ställer jag upp det så måste jag tömma dagligen och då ser vattenet i koppen ut som vanligt.

ska förska hitta någon slan som passar vad det nu är för mått man ska ha..

jo att dra ut den vore najs.. men tror inte att gumman skulle godkänna det hon gnäller redan över alla sladdar,medan jag själv skyller på att skomakarens barn går barfota.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...