Gå till innehåll

Snäckan blir förbannad!


Mattias Malmö

Rekommenderade inlägg

Snäckan blir förbannad!

En kortfilm av Mattias Malmö.

Starring: Snäckan & Eremiten

Handling: Eremiten tror att han kan åka snålskjuts men allt får ett snöpligt slut när snäckan visar var skåpet ska stå

Längd: 40 sekunder

Barntillåten

http://s184.photobucket.com/albums/x274/varmluft/?action=view&current=DSCN5234.flv

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snäckan blir förbannad!

En kortfilm av Mattias Malmö.

Starring: Snäckan & Eremiten

Handling: Eremiten tror att han kan åka snålskjuts men allt får ett snöpligt slut när snäckan visar var skåpet ska stå

Längd: 40 sekunder

Barntillåten

http://s184.photobucket.com/albums/x274/varmluft/?action=view&current=DSCN5234.flv

Rätt skönt att någon lyckats filma det, har sett samma sak i mitt akvarium flera gången men aldrig ända uppifrån ytan utan snarare 20-30 cm upp. (Tycker nog att tråden borde legat under övrigt eller nåt sånt)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tog några försök innan jag fick fram kameran i tid när jag såg en eremit rida - just den här gången var det snarare tvärtom. Han kastar av honom precis innan gränsen för hur långa filmer jag kan göra med kameran.

Eremiten har nåt jäkla konstigt på skalet. Har ingen aning om vad det kan vara - men det sitter fast och flyttar inte på sig. Jag har tagit upp stackarn och dragit lite i det för att se vad det är men det sitter som berg. Muterat snäckskal? Skelettbit av en stenkorall? Rest av en havstulpan eller annan liknande grej?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...