Micke.T Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Jag matar 1gång om dagen i mitt kar (7) fiskar. men tycker doris fisken är riktigt mager.....vad kan vara felet. dom andra är feta o fina. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 råkar han vara den ända kirurgen så kan du fixa lite algmat(seaweggis) för en klämma så han kan gå o plocka lite när han vill..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Fel mat kanske? Paletten vill ha mycket vegetabiliskt i kosten och gärna litet grann att beta på under dagarna. Det finns flera olika foder som jag tycker är bra t.ex Ocean Nutrition Spirulina flakes eller Julian Sprungs Seaveggies. Har du svårt att få tag i dem är Noriflak från asienhyllan på ICA ett litet sämre alternativ. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke.T Postat 2 september 2008 Författare Dela Postat 2 september 2008 dum fråga men sett vissa stoppa sallad i karet. är det något hon vill ha.....o i så fall vilken sallad Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Salladen innehåller nästan ingen näring. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke.T Postat 2 september 2008 Författare Dela Postat 2 september 2008 OKI vad är detta för något då Noriflak på ica. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 om man gär homemade susi , så är det dom gröna bladen man rulla in fisk/ris mm i.. ligger på runt 35kr för 30 gram ca. linkar mest gröna algflak i rektangelform.. du hittar det säkert.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Den får för lite mat....Kirurger behöver åka och noppa hela tiden. Finns det inte nog med acceptabel föda i karet behöver det tillsättas. Jag matar mina fiskar 2-3 ggr per dag och sätter ned sjögräs på en klämma 1-2 ggr per dag så att mina kirurger får lite extra. Fiskar som har vegetabilisktkost behöver äta mer för att få lika mycket, om du förstår hur jag menar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 OKI vad är detta för något då Noriflak på ica.http://www.bluedragon.nu/?sid=51&pid=8493&ppid=3048Detta är det nog som Stig menar./Gustaf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 jag skulle nog t o m passa på att mata med någon antibiotisk/immunfösvarshöjande mat eller att pressa vitlök över norin, för det är även troligt att den har nån tarmparasit. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 jag skulle nog t o m passa på att mata med någon antibiotisk/immunfösvarshöjande mat eller att pressa vitlök över norin, för det är även troligt att den har nån tarmparasit.Även de över femtio kan lära sig sitta MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 3 september 2008 Dela Postat 3 september 2008 Ha ha, när man är över 50 orkar man inte stå upp längre....Fast min normala vitlöksaversion gäller att jag inte tror på detta i samband med cryptocarion/oodiniumangrepp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke.T Postat 6 september 2008 Författare Dela Postat 6 september 2008 Oki jätte tack för tipsen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest saltishenke Postat 22 oktober 2008 Dela Postat 22 oktober 2008 Hej Micke min åt sjögräs som jag satt på en klämma den vart riktigt fet och fin när jag sålde den och den är det än hemma hos kompisen i hans 14oo liters kar!! Ca 5 år gammal nu. Jag gav min isbergsallad i bland som jag drog fram i kruka bara för att den skulle få något (färskt) den gillade det ! Som sagt ge den det torkade och odla fram isberg i en kruka för det e nog inget bra med den i butiken den har väll besprutats sen den var ett frö *L* Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Amanite Postat 11 november 2008 Dela Postat 11 november 2008 Hur gick det med din lilla kirurg? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke.T Postat 26 november 2008 Författare Dela Postat 26 november 2008 Den klarade sig tyvärr inte. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.