Gå till innehåll

Min "doris"


Micke.T

Rekommenderade inlägg

Fel mat kanske? Paletten vill ha mycket vegetabiliskt i kosten och gärna litet grann att beta på under dagarna. Det finns flera olika foder som jag tycker är bra t.ex Ocean Nutrition Spirulina flakes eller Julian Sprungs Seaveggies. Har du svårt att få tag i dem är Noriflak från asienhyllan på ICA ett litet sämre alternativ.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den får för lite mat....

Kirurger behöver åka och noppa hela tiden. Finns det inte nog med acceptabel föda i karet behöver det tillsättas. Jag matar mina fiskar 2-3 ggr per dag och sätter ned sjögräs på en klämma 1-2 ggr per dag så att mina kirurger får lite extra. Fiskar som har vegetabilisktkost behöver äta mer för att få lika mycket, om du förstår hur jag menar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Guest saltishenke

Hej Micke min åt sjögräs som jag satt på en klämma den vart riktigt fet och fin när jag sålde den och den är det än hemma hos kompisen i hans 14oo liters kar!! Ca 5 år gammal nu. Jag gav min isbergsallad i bland som jag drog fram i kruka bara för att den skulle få något (färskt) den gillade det !

Som sagt ge den det torkade och odla fram isberg i en kruka för det e nog inget bra med den i butiken den har väll besprutats sen den var ett frö *L*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...