Mikael P Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 Tänkte bara se om någon kan tipsa mig om vilka butiker jag har att tillgå pånågorlunda nära avstånd hemifrån (Laholm)? Hade mina förhoppningar på Söndrums Akvarieshop men sist jag var där hade de sina saltkar nere och skulle "snart" ta upp dem igen, det var 1-1½år sedan och jag fick samma besked idag. Den enda som jag kan se nära nog då är den som ligger i Ängelholm.Någon som kan tipsa om någon annan, skulle vara kul att ha ett par olika att titta på. Citera
Laggeman Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?f=153Börja där. Citera
Vargklo Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 Ängelholm är väl inte jättelångt från dig, där Arken Zoo (fd Exotic Zoo) ligger. Men det finns kanske de som ligger ännu närmre? Citera
Mikael P Postat 8 september 2008 Författare Postat 8 september 2008 Jo, Arkens Zoo (Kommer inte ihåg vad de bytt namn till) ligger nära och bra. Skulle bara vilja ha tillgång till nån mer om möjligt. Kan iofs åka till GBG/Malmö med, båda ca 13-15 mil hemifrån fast det känns lite i längsta laget ifall man bara vill drägla runt lite.Laggeman, jag vet om den länken och den hade säkert varit kanon om man hade haft lite geografikunskaper vilket jag tyvärr inte kan skryta med. Blir inte ett dugg klokare av att titta på de annonserna utan att sitta med en kartbok i knät, därav tyckte jag det skulle vara smidigare att helt enkelt fråga om någon kunde ge mig ett tips :-) Citera
a.nilson Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 finns ju Bioted marine i kungsbacka. ligger mellan Hamlstad o GBG. han har ett helt underbart utbud av koraller i toppklass! Citera
Nizztos Postat 9 september 2008 Postat 9 september 2008 finns ju Bioted marine i kungsbacka. ligger mellan Hamlstad o GBG. han har ett helt underbart utbud av koraller i toppklass!Tekniskt sett så ligger det mellan gbg och Halmstad, men man är ju i princip framme i Göteborg om man kommit till Kungsbacka Bara ca 10 minuter till nästa butik. Citera
Vargklo Postat 9 september 2008 Postat 9 september 2008 Vi arbetar på en idé med en karta över besöksbutiker i landet. Jag ser att behovet tycks finnas Citera
Freddi Postat 9 september 2008 Postat 9 september 2008 finns ju Bioted marine i kungsbacka. ligger mellan Hamlstad o GBG. han har ett helt underbart utbud av koraller i toppklass!Håller med Anders !! Grymt fina koraller. Fick en del med mig hem när jag var där i helgen.Han har sten och tillbehör också men ingen fisk än, (kommer nog snart det också) !! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.