Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej!

Tror ni det kan va en bra idé att lägga 20mm frigolit under bänken till akvariet för att stabilisera det? Golvet är väl "normaljämnt" på ytan och jag har en bänk med en längsgående ram som ska ligga mot golvet, det är alltså inga benfötter som trycker mot golvet.

Postat

Där kommer det vara en 20mm frigolitskiva emellan. Har byggt bänken själv och tänkte på frigoliten under den ifall det råkat blivit några ojämnheter på bänkens undersida. Tror ni att det skulle vara en nackdel att ha en frigolitskiva under bänken?

Postat

Det är ingen nackdel mer än att du kan blöta ner den med tiden. Ett liggunderlag gör samma nytta och är inte känsligt för blöta i samma utsträckning.

MVH Lasse

Postat

jag hade inte laggt något under bänken. men kör ett lager under själva karet.. o sen bra mät in det med ett vattenpass undertiden du fyller det med vatten, så baljan inte lutar förmycket.!

mvh manne

Postat

Frigolit kommer ju även börja smula med tiden. Min första tanke var ljusblå, eller rosa cellplast block man har till att isolera golv / källarutrymmen i nybyggen. Borde vara relativt okänslig för väta, och kan fås i många grovlekar. Ingen aning om vad det kostar dock. Spika en trälist runt om den för att det inte ska se så avigt ut är en baggis, men man bör nog komma ihåg att inte spika den i själva ställningen.

B!

Postat

Om jag förstår din beskrivning rätt, så är det en träram mot govet.. isåfall skulle jag inte krångla till det utan bara köra ramen direkt.

Om det är parkett eller liknande så tror jag snarare att mellanlägg binder fukt och skapar fula avtryck än tvärtom

Postat

Det är en plastmatta som golv. Jaja, jag kanske kör med bänken direkt på golvet, ramen har ju även en ganska stor basyta så jag tror att det kommer att hamna ganska rakt ändå, speciellt med frigolit mellan själva bänken och karet.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...