Trilobite Postat 22 september 2008 Postat 22 september 2008 Jag har två bubble-tipanemoner - den lägre har alltid haft foten djupt ner i revet och brukar dra ihop sig i sitt hål lite då och då, men den kommer alltid fram på dagen.Nu drog den ihop sig och har inte tittat ut mer än lite lite och har varit så en vecka. Den lever fortfarande, men man blir ju orolig.Den andra anemonen trivs finfint.Någon som vet om detta är normalt, eller skall jag försöka plocka isär revet och ta ut anemonen? Citera
Arcticreef Postat 22 september 2008 Postat 22 september 2008 Jag har två bubble-tipanemoner - den lägre har alltid haft foten djupt ner i revet och brukar dra ihop sig i sitt hål lite då och då, men den kommer alltid fram på dagen.Nu drog den ihop sig och har inte tittat ut mer än lite lite och har varit så en vecka. Den lever fortfarande, men man blir ju orolig.Den andra anemonen trivs finfint.Någon som vet om detta är normalt, eller skall jag försöka plocka isär revet och ta ut anemonen?Min blev på samma sätt lite "hemlighetsfull" innan den delade sig. Säkert ingen fara. Citera
Trilobite Postat 22 september 2008 Författare Postat 22 september 2008 Min blev på samma sätt lite "hemlighetsfull" innan den delade sig. Säkert ingen fara.Ja, delar den sig lär jag inte märka det - den är helt gömd nere i hålet... Så här mycket har den inte visat sig på dagar. Citera
lottac Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Ja, delar den sig lär jag inte märka det - den är helt gömd nere i hålet... Så här mycket har den inte visat sig på dagar.Hej, låt den vara en kommer säkert fram igen. Så länge det inte kommer slamsor från den så mår den säkert bra! de vandrar ju runt och kan gömma sig en tid......mvh Lotta Citera
petrol Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Den stora stör den lilla? Har för mig att de inte gillar direktkontakt med andra anemoner. Citera
Trilobite Postat 24 september 2008 Författare Postat 24 september 2008 De har bott ihop i kanske två månader utan problem och alltid haft kontakt med varandra. Citera
Wotan Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 Är det anemoner inom samma släkte så är direktkontakt inte något problem, när det är olika anemonsläkten kan det dock bli problem. Storlek har dock också en viss inverkan då mindre anemoner kan "knuffas" undan även inom samma släkte. I denna situation skulle jag dock avvakta att göra något för tillfället Citera
Trilobite Postat 25 september 2008 Författare Postat 25 september 2008 Den börjar titta fram nu, även om den är liten. Den kanske har delat sig där inne - det är omöjligt att se. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.