Gå till innehåll

Anemon har dragit ihop sig i en veckas tid.


Trilobite

Rekommenderade inlägg

Jag har två bubble-tipanemoner - den lägre har alltid haft foten djupt ner i revet och brukar dra ihop sig i sitt hål lite då och då, men den kommer alltid fram på dagen.

Nu drog den ihop sig och har inte tittat ut mer än lite lite och har varit så en vecka. Den lever fortfarande, men man blir ju orolig.

Den andra anemonen trivs finfint.

Någon som vet om detta är normalt, eller skall jag försöka plocka isär revet och ta ut anemonen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två bubble-tipanemoner - den lägre har alltid haft foten djupt ner i revet och brukar dra ihop sig i sitt hål lite då och då, men den kommer alltid fram på dagen.

Nu drog den ihop sig och har inte tittat ut mer än lite lite och har varit så en vecka. Den lever fortfarande, men man blir ju orolig.

Den andra anemonen trivs finfint.

Någon som vet om detta är normalt, eller skall jag försöka plocka isär revet och ta ut anemonen?

Min blev på samma sätt lite "hemlighetsfull" innan den delade sig. Säkert ingen fara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, delar den sig lär jag inte märka det - den är helt gömd nere i hålet... Så här mycket har den inte visat sig på dagar.

Hej, låt den vara en kommer säkert fram igen. Så länge det inte kommer slamsor från den så mår den säkert bra! de vandrar ju runt och kan gömma sig en tid......

mvh Lotta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det anemoner inom samma släkte så är direktkontakt inte något problem, när det är olika anemonsläkten kan det dock bli problem. Storlek har dock också en viss inverkan då mindre anemoner kan "knuffas" undan även inom samma släkte.

I denna situation skulle jag dock avvakta att göra något för tillfället

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...