Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej alla Saltnissar och Saltnissor.

Är det någon som har erfarenhet av att fragga

pumpande Xenia.

Blir den som snor om man skär bort en stam

vid roten eller.Triton säljer ett fragglim som

ska funka på mjukisar är det någon som har testat

detta. Tacksam för svar.

Postat

Haller med Uffe. Vill man docj flytta fran ett kar till ett annat blir Xenian lite som fastsnor i konsistensen men det ar bara att klamma fast den med en bred gummisnodd eller mellan lite LS. Har testat ler ganger. Det basta ar att man nar man fraggar drar loss sa stora bitar man kan fran LSn.

Postat

Jag har aldrig lyckats bra med att limma xemia - sätt fast en bit med en tandpetare eller kläm fast den mellan två små stenar om det inte funkar.

Jag har min xenia på en egen sten och tar hand om allt som är på väg därifrån.

Postat

När jag vill etablera Xenia i ett nytt kar så tar brukar jag skära av en tio - tjugo stammar från min moderkolloni och bara släppa ner dem i det nya karet. Alltid någon av dem fäster på ett bra sätt och sedan brukar naturen sköta sitt.

MVH Lasse

Postat
När jag vill etablera Xenia i ett nytt kar så tar brukar jag skära av en tio - tjugo stammar från min moderkolloni och bara släppa ner dem i det nya karet. Alltid någon av dem fäster på ett bra sätt och sedan brukar naturen sköta sitt.

MVH Lasse

Hej jag håller med Lasse helt, klipp av det du inte vill ha och låt det fästa i sanden eller vad som heltst så får du många fina fraggar.

Mvh Lotta

Postat

klipp av en bit vid roten.

tag en sten, fäst biten på stenen se till så att det är den nyklippta sidan som går mot stenen och fäst med ett gummiband. inte superhårt så dät lagom bara.

(sten kan vara vad du vill fästa fraggen på).

mycket nöje med ditt fraggande.

Postat

Annars kan du ta bitar och lägga i en liten crème fraiche-burk med grus och ha ett nät över så att de inte far ut i akvariet - låt de ligga där tills de fäst sig på gruset, sedan kan du limma gruset där du vill ha det (det är lättare att fästa grus än slemmiga xeniagrenar.)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...