Gå till innehåll

Plasering av musla


wizz

Rekommenderade inlägg

Har en fråga ... vad är bästa placeringen av en mussla ??

Tänkte skaffa en nu när jag fått ordning på värdena ..

Skall städa ur karet från alla döda koraller så då blir det bra plats överallt...

Har 3st 150w MH i karet så det är riktigt bra ljus i stort sett överallt i karet ..

Har 4 korallia pumpar samt en Resun Wave maker i karet kanske lite mycket flöde men inget som kan åtgärdas..

Men alla andra mjuk koraller trivs fint i det flödet..

Skall se om jag kan få till lite bilder på karet under kvällen..

Har skaffat en nätverks kamera som jag tyvärr inte fått igång ännu har inte haft tid till det .. men det kommer ..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir det skäll och bakläxa från magister Trilobite!

Ring akvarieaffären - du bör ju ta reda på vilken art det är eftersom olika arter vill ha olika underlag, har olika ljuskrav och en massa annat.

Affären vet oftast vad de har inne - fråga när du köper något i fortsättningen, om du inte vill gå hem och kolla innan du handlar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir musslan nervös av alla fiskar som simmar över? Min känns som rena nervvraket (satte iofs i den för en timma sedan) och stänger sig hela tiden.

Vilken art av mussla är det och hur stor är den?

Om man skuggar musslan hastigt med handen så ska den dra ihop sig eller i vilket fall reagera. Det är ett sundhetstecken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...