Gå till innehåll

bok om nanokar ? gärna på svenska


materik

Rekommenderade inlägg

Jag har skrivit ett antal trådar - både här och på Zoopet som just tar upp nanokar och deras speciella krav. Det fins även en artikel här om start av ett Mollyhotell. Däremot fins ingen översatt bok till svenska som handlar om nanokar.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den passningen får nog herr förlagsdirektören själv svara på, men problemet är att den svenska marknaden är för liten. Vi har ju klart sett här att det är inte mer än ca 90 stycken som är beredda att betala en hundring för nöjet att ta del av all den kunskap som finns här på SG och ta del av allt det arbete som frivilliga bidrar med - hur skulle jag då kunna sälja en bok om nanoakvarium på 50 sidor i fyrfärg för 209 kronor i 100 exemplar (Pris i ditt exempel Stig)?

Tyvärr tror jag att faktaboken som media är ett minne blott för en så liten språkgrupp som svenska - skall vi ha specialböcker på svenska så måste de samproduceras (bildmaterialet är samma) med utgivning till större språkgrupper och då måste det vara internationellt erkända författare för att det skall funka.

Återstår elektroniskt format - det är mycket lättare och det går att producera billigt (det är bara frågan om tid) men sedan kommer frågan hur den som skriver skall kunna få lite betalt för sin kunskap och tid. Frivilligt bidrag säger någon. Men än en gång - det är bara ca 90 som anser......... så den valsen tror jag inte på.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...