Gå till innehåll

CO2 armatur passar inte


Christer T

Rekommenderade inlägg

Eftersom det blir svårare och svårare att få sina CO2 flaskor fyllda så köpte jag idag en AGA-flaska (5kg) När jag skruvar på min Aqua-Medic armatur på den så sluter det inte tätt. Är det någon som haft det problemet? Är armaturerna olika trots att gängan passar? Jämför jag "utgången" på mina gammla "tyskflaskor" med AGA flaskan så är hålet djupare på AGA-flaskan, är det det som är felet eller är det bara så att o-ringen på armaturen krymt? Tacksam för all input nu när jag bitit i det sura äpplet och köpt en AGA-flaska är jag inte jättesugen på en ny armatur också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en armatur om du vill prova med en annan, den passar Aga flaskor.

"off topic"

Man undrar om den ökända butiken norröver har packningar till en Deletec 8070S annars hemma?

Sorry Christer vara bara tvungen att låna tråden lite, jag har hört att dom väntar på att gummiträden ska växa upp innan packningen kommer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle tro att tätningen är formad av din gamla flaska, är det en plastring så finns det sådana hos en ökänd liten butik norrut

Det ger ju en möjlig anledning att göra ett besök hos den okän.....förlåt, ökanda lilla butiken. :)

Jag har en armatur om du vill prova med en annan, den passar Aga flaskor.

"off topic"

Man undrar om den ökända butiken norröver har packningar till en Deletec 8070S annars hemma?

Sorry Christer vara bara tvungen att låna tråden lite, jag har hört att dom väntar på att gummiträden ska växa upp innan packningen kommer.

Tack för erbjudandet! Jag lyckades tillfälligt lösa problemet med gängtape vilket talar för att det bara är o-ringen som är kass.

Helt ok lån, dom kan kanske behöva en liten gliring nu som då. -boxing

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"ökänd liten butik norrut" låter precis som att du ni gjort slag i saken och flyttat till Norrland. :-)

Va!

Vi stockholmare ser utanför norrtull som norröver, vågar man åka längre bort där är det väl bara mygg och hembränt som gäller samt skotersafari ! ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha, och vi skåningar (iaf jag) ser Stockholm som lika med trädgränsen... ;)

Bor man så långt ifrån Sveriges enda riktiga stad så är det kanske inte så konstigt att man missuppfattat att det ska vara Norrtull (i Stockholm) och inte Stockholm.

Oj nu lyckades jag nog reta nästan hela Sverige.-ciggar-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...