Postat 24 september 200420 år Författare Det är vad man kallar det när man använder en extern pump för vatten cirkulation. D.v.s man har insug och utblås i akvariet och pumpen utanför akvariumet.
Postat 24 september 200420 år Som ett vanligt ytterfilter (fast utan filter)??Vad e fördelen/nackdelen då?
Postat 25 september 200420 år Fördelen är väl att pumpen inte värmer vattnet. Nackdelen är att det blir mer slangar/risk för läckage....Mvh/Janne
Postat 25 september 200420 år Jag har köpt en Squid.. få se om den fungerar.. Men jag kommer nog ha för stort tryck på.. den ska tåla högst 2500 l/h.. ?? och jag kommer ha lite mera... få se.. får väl strypa lite annars...
Postat 25 september 200420 år En squid kan du väl ha ändå?!jo självklart men det brukar vara den största andledningen attfixa en closed-loop ,man kombinerar det med en vågmaskin av något slag sök lite på closed-loop på reefcentral så hittar du mycket fina tips !
Postat 29 september 200420 år Jag använder mig av vanligt pvc rör som suger vatten ifrån botten av en tunze överrinningsbox för att få ytvattnet. Sedan står pumpen en bit ner på sidan av akvariet för att fåfall ner till pumpen som pumparupp vatten i min venturi skummare. Sedan pvc rör tillbaka i akvariet. Tycker det fungerar bra.
Postat 29 september 200420 år Jag har köpt en Squid.. få se om den fungerar.. Men jag kommer nog ha för stort tryck på.. den ska tåla högst 2500 l/h.. ?? och jag kommer ha lite mera... få se.. får väl strypa lite annars.. Var på möte hos Metcrue i lördags å hörde något om att det var någon som körde en Squid för 4000l/h pump gick bra
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.