MARHAG Postat 24 september 2004 Postat 24 september 2004 Hur gör ni med insuget till pumparna?Rör över kanten eller?//Markus Citera
MARHAG Postat 24 september 2004 Författare Postat 24 september 2004 Ingen som använder closed loop? Citera
MARHAG Postat 24 september 2004 Författare Postat 24 september 2004 Det är vad man kallar det när man använder en extern pump för vatten cirkulation. D.v.s man har insug och utblås i akvariet och pumpen utanför akvariumet. Citera
Guest C.caeo Postat 24 september 2004 Postat 24 september 2004 Det ska finnas lite gamla trådar om det, så sök.. Citera
elNico Postat 24 september 2004 Postat 24 september 2004 Som ett vanligt ytterfilter (fast utan filter)??Vad e fördelen/nackdelen då? Citera
jannemannen Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 Fördelen är väl att pumpen inte värmer vattnet. Nackdelen är att det blir mer slangar/risk för läckage....Mvh/Janne Citera
zippo Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 en fördel är att man kan ha en sk squid "vågmanick" okså Citera
thomas5547 Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 Jag har köpt en Squid.. få se om den fungerar.. Men jag kommer nog ha för stort tryck på.. den ska tåla högst 2500 l/h.. ?? och jag kommer ha lite mera... få se.. får väl strypa lite annars... Citera
zippo Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 En squid kan du väl ha ändå?!jo självklart men det brukar vara den största andledningen attfixa en closed-loop ,man kombinerar det med en vågmaskin av något slag sök lite på closed-loop på reefcentral så hittar du mycket fina tips ! Citera
Guest Scalare Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Jag använder mig av vanligt pvc rör som suger vatten ifrån botten av en tunze överrinningsbox för att få ytvattnet. Sedan står pumpen en bit ner på sidan av akvariet för att fåfall ner till pumpen som pumparupp vatten i min venturi skummare. Sedan pvc rör tillbaka i akvariet. Tycker det fungerar bra. Citera
wrang Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Jag har köpt en Squid.. få se om den fungerar.. Men jag kommer nog ha för stort tryck på.. den ska tåla högst 2500 l/h.. ?? och jag kommer ha lite mera... få se.. får väl strypa lite annars.. Var på möte hos Metcrue i lördags å hörde något om att det var någon som körde en Squid för 4000l/h pump gick bra Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.