DaTrucka Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Vad kan denna pistolis tänkas heta?Och kan man få den att leva i symbios med en gobie?Större bild. Citera
Illustratören Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Jag har ingen aning, men snygg va den! Citera
DaTrucka Postat 28 oktober 2008 Författare Postat 28 oktober 2008 Alpehus tricolor kanske?Har googlat lite på det men kan inte hitta någon lik. Fullständigt latinsk namn hade ju underlättat.Jag har ingen aning, men snygg va den!Ja det var därför jag köpte den, tyvärr ser man den alldeles för sällan. Därav undrar jag om man kan para ihop den med en watchman, känns onödigt att köpa en om dom inte går ihop. Citera
stigigemla Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Liten felstavning. Sök på Alpheus i stället. Citera
DaTrucka Postat 28 oktober 2008 Författare Postat 28 oktober 2008 Liten felstavning. Sök på Alpheus i stället.Jådå, den såg jag. Få sätta mig några timmar å googla lite till.Det närmaste jag kommit hittills är en A. randalli Citera
Trilobite Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Det ser inte alls ut som en A. randalli. Citera
DaTrucka Postat 28 oktober 2008 Författare Postat 28 oktober 2008 Det ser inte alls ut som en A. randalli.Nä, men det är det närmaste...om man inte räknar med det något allmänna namnet Red pistol shrimp, eller Red Alpheus sp. Citera
stigigemla Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Den finns i artregistret: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=19122 men tyvärr bara som en alpheusart. Citera
DaTrucka Postat 1 november 2008 Författare Postat 1 november 2008 Har kommit en bit till på väg mot ett riktigt namn. Troligen är det en Synalpheus sp. men där är det stopp.Den är exakt likadan som den röda på första bilden i denna länk. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.