rickard81 Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 Så ni är nöjda med red sea saltet får nog också prova de nästa gång.Fast de skulle inte förvåna mig om allt salt kom från samma fabrik fast med olika namn Citera
rickard598 Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 Verkar vara ett bra salt, Ska tydligen vara samma tillverkare och samma fabrik som H2O saltet, enda skillnaden är att Mg inte har samma nivå. Citera
Kjelle Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 Verkar vara ett bra salt, Ska tydligen vara samma tillverkare och samma fabrik som H2O saltet, enda skillnaden är att Mg inte har samma nivå.Magnesium går ju att tillsätta! Citera
rickard598 Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 Absolut, så är det väl med allt?! Däremot så ligger magnesiumhalten inte så lågt kan jag tycka 1280mg/l enligt mina tester. Ca 440, Kh 9,5 så det är bra värden, fosfaten låg på 0,03 (mätt osmosfosfat = 0 ) Nitrat, 0. Nån som har andra erfarenheter av nyblandat Red Sea?! Citera
daniel_i_malmö Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Här är det snart dags att köpa nytt salt, och den här tråden har fått mig att vilja testa Red Sea Pro. Såg att min lokale handlare här runt hörnan tog 699:-, vilket väl får sägas vara ett bra pris? Citera
Hotrider Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Vad ska/kan man tillsätta för spärämnen till saltet för att det ska bli "bättre"? Citera
Wassberg Postat 5 augusti 2009 Postat 5 augusti 2009 Om man vill kan man välja två-tre bra saltsorter, och blanda dessa varje gång, alternativt skifta salt vid varje vattenbyte.Har det betydelse? Kanske inte, men det finns säkert olika nivåer av ffa spårämnen i olika salter. Just dessa spårämnen har vi svårt att mäta och veta något om. Genom att variera saltsort har man gjort vad man kan för att få lite variation.Själv körde jag med Red Sea Coral Pro + Reef Crystals, 50/50 vid varje vattenbyte. D&D H2O är också ett bra salt, snarlikt Red Sea./Erik Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.