Gå till innehåll

Vad hände med Fungian?


j0nas

Rekommenderade inlägg

Min fungia gick från stor och röd till liten och död(?) över natten. Inga förändringar gjorda i karet och övriga lps'er har aldrig varit fräschare(två euphyllia och en caulastrea).

Det enda som jag kan tänka mig ändrats är att den käkade en rejäl bit AN pellets dagen innan, det har den aldrig fångat tidigare.

Kollade också under den för att se så där inte satt luftbubblor som jag hade hört kunde spöka.

Mätte följande värden:

Mg: 1200

Ca:440

KH: 8

Nitrat och fosfat: nära noll

Tror ni att den kan hämta sig igen? Det var i torsdags som den såg som risigast ut, idag har där poppat upp några armar på den enligt bilden nedan.

Mer info om karet: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=23978&page=2&highlight=j0nas

post-3699-14468916326706_thumb.jpg

post-3699-14468916326788_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå Jonas

Tråkigt med Fungian, hoppas att den repar sig. Om den inte skulle göra det så låt den ligga kvar, om mitt minne inte misstar sig så kan det komma fram nya "små fungia" från det gamla sklettet. Det kan kanske några av "rävarna" här på forumet bekräfta eller dementera.

Vi hörs!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...