Gå till innehåll

Hejsan


Daniel82

Rekommenderade inlägg

Hejsan

Det är så att jag har skaffat mig mitt första saltvattens akvarium o har fått i vatten m,m ,o nu ska det stå ett tag .Nu undrar jag om ni vet vad man kan hitta Hemsidor med fiskar o koraller . Här jag bor är det väldigt svårt att få fram fiskar o koraller .*Laholm* .Eller vet ni kanske nån affär med saltvattenfiskar i Hallands eller runt skåne ..

Hoppas på svar

Mvh Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du läsa på lite om olika fiskar och koraller om vad de kräver innan du far iväg till en butik så råder jag dig att kika på den svenska delen av Reeflex samt i vårt eget register, även om det inte är lika utbrett.

Sen ska jag ge dig ett bra tips till: Innan du börjar köra iväg till alla butiker så skaffa dig en eller två böcker, dessa kan du ha med dig i jackan eller i näven för den delen, och det kan spara dig många tråkigheter.

De böcker jag tänker på är i huvudsak Scott W Michael's "Marine Fishes" samt boken "Marine Invertebrates" från samma författare. Den sista är väl mer om man är inne på att köpa lägre djur och är nyfiken på hur vissa sjöstjärnor är mot koraller tex.

Den första boken med fiskar är verkligen guld när man vill kolla upp sånt som butiken inte skriver ut i butiken, hur de kan vara mot andra arter eller något speciellt man ska tänka på osv.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...