Tobbe. Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Jag undrar om det går bra att mata min BTA med fryst torsk som jag har i frysen den är helt rå men det står att den är glaserad(?) Citera
stigigemla Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 Det innebär bara att det är ett tunt isskikt på den som skall skydda den från att torka i frysen. Citera
Tobbe. Postat 2 december 2008 Författare Postat 2 december 2008 jaha okej så då äre helt okej att mata med den om man tinar den? Citera
petrol Postat 2 december 2008 Postat 2 december 2008 jaha okej så då äre helt okej att mata med den om man tinar den?Nä, en BTA lever på ljus (zooxanthellae) men den går naturligtvis att mata. Välj något smått så som artemia eller dylikt. Ser inte så kul ut som en hel bit fisk eller räka, men är betydligt nyttigare för den. Citera
Tobbe. Postat 2 december 2008 Författare Postat 2 december 2008 Hur ska man mata med artemia då för att den ska lyckas fånga den? Citera
petrol Postat 3 december 2008 Postat 3 december 2008 Tina artemian , slå av pumparna och släpp maten ovanför den. Citera
Tobbe. Postat 3 december 2008 Författare Postat 3 december 2008 aha okej hur mycke ska man mata då? typ en hel kub? Citera
john.w Postat 3 december 2008 Postat 3 december 2008 Jag smälter den med lite saltvatten och suger upp i en pipett Citera
Trilobite Postat 3 december 2008 Postat 3 december 2008 Mina tar fryst mysis när jag matar fiskarna. Jag behöver aldrig mata anemonerna separat Citera
Tobbe. Postat 3 december 2008 Författare Postat 3 december 2008 jag har tre clowner som bor i anemonen så då borde det inte vara något problem med mat Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.