Gå till innehåll

Juwel lido med sump !!


Guest saltishenke

Rekommenderade inlägg

Guest saltishenke

Här kommer bilder på mitt bygge se och njut bygget är inte klart men ni ser vart det liknar lr ?

pict0606rl7.th.jpg

pict0609do0.th.jpg

pict0607uc4.th.jpg

Sumpen är på ca 37 liter och som skummare kommer det att vara en deltec mc500 cirkulation blir 2 st tunze 6025 returpumpen blir en newjwt 2300 och 4*24 w t5 i moddad ramp !

Aquatronica dator ska styra allt och automatisk påfyllning av osmos ska ske från filtret och en zander ozon är på g..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Guest saltishenke

Jo Jonas men det blev problem med bänken det gick inte att borra bra så det fick bli i vänster hörn men det kommer att bli skit bra ska i med vatten i morn och koppla all el och dra allt i kabellister till datorn mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Ja framför allt så får man ett helt rent kar ingen teknik behövs i karet !

Och belysningen är ju inget att ha orginal men nu e det kräm i lidot med 4*24 t5

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Jonas : jo den bruna är delad så där e det 2 men den gröna delar sig nog snart !

Jonte : Det är en Aquatronica med en massa tillbehör den ska sköta det mesta !

Som retur pump ska jag testa 4 olika newjet pumpar en 1700 en 2300 och en 3000 och en deltec pump.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Japp får se vilken det blir men jag har kulventil på returen så det går att strypa där med lite men vill ha riktigt med flås i pv röret och kanske ta bort en tunze vill inte ha någon teknik i karet det är ju det som var idén med allt vi får se hur det blir men jag kan ju säga tt för den som funderar på att modda sitt lido Köp ett rsm för innan jag är klar har detta kostat mer än ett rsm som nu säljs billigt lite här och var på nätet..

Men det är så jäkla roligt att mecka och kitta hehehehehe ......

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Hehehe yes !

Vi får flyga på ditt kar när du kommer hem så du med blir klar jag har ju alla prylarna hemma så det e bara att på de....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte vad det kostar utan den personliga tillfredställelsen som räknas... jag har lagt en förmögenhet på mitt stora kar.. testat olika lösningar och köpt mer och mer grejor...bara för attf å det som jag vill.. det är nästan lika skoj som när man är klar och får se på sina vackra djur...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
Guest saltishenke

Så efter lite möblering så hittade jag en stoooorrrrr Paractaea monodi som var full med svart rom !

Slängde den i sumpen men vad göra med den ?

Och här kommer lite bilder på bygget :

post-4040-14468916545394_thumb.jpg

post-4040-14468916545608_thumb.jpg

post-4040-14468916545904_thumb.jpg

post-4040-14468916546053_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...