Gå till innehåll

kägelsnäcka?


rickard598

Rekommenderade inlägg

Hej alla! Satt och läste lite om en viss snäcka kallad kägelsnäcka på denna sida https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=19971&highlight=k%E4gel%2A

och kom då fram till att jag tror jag har en sådan i mitt kar, snäckan ja köpte ska vara en sandvändande, men ju mer jag kollat ju mer osäker blir jag? kan nån hjälpa mig med id på denna? mvh Rickard

post-4076-1446891643323_thumb.jpg

post-4076-14468916433359_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

pustar ut *puuuuh* såg den där videon och av nån anledning när jag satt o kolla i karet tyckte jag den tittade mot clownerna och ville äta upp dom, snacka om paranoid :P har o göra med försvinnandet av min boxfish o göra :P

Nej har 5st utav denna snigel i mitt akvarium den lever nere i sanden och äter de den hittar där men även rester som fiskarna ej hinner äta.

Grym snigel i karet kan man säga denna här Buccinulum corneum

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur revsäkra är dom? Jag tycker det är riktigt fräcka och snygga snäckor men har varit lite osäker på om jag vågar skaffa dom eftersom informationen om huruvida de äter musslor och andra snäckor är så tvetydig. Här är lite tvetydigheter jag hittat:

http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?postid=11882234

Det verkar som vissa skyller dom för att äta upp deras musslor och andra mollusker och andra säger att det är lugnt. Men så säger ju å andra sidan folk om borstmaskar och en massa andra djur också... lite nyfiken bara - ni som har denna Buccinulum corneum, hur länge har ni haft dom och har ni haft några oförklarliga missöden med snäckor/musslor som den skulle kunna ligga bakom?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...