rickard598 Postat 13 december 2008 Dela Postat 13 december 2008 Hej alla! Satt och läste lite om en viss snäcka kallad kägelsnäcka på denna sida https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=19971&highlight=k%E4gel%2Aoch kom då fram till att jag tror jag har en sådan i mitt kar, snäckan ja köpte ska vara en sandvändande, men ju mer jag kollat ju mer osäker blir jag? kan nån hjälpa mig med id på denna? mvh Rickard Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 13 december 2008 Dela Postat 13 december 2008 Du behöver inte vara orolig!Sandsniglarna heter tigernassarius och har inget med kägelsnäckor att göra.kägelsnäckor ser ut så här: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Conus-geographicus.jpgdet finns om jag minns rätt en eller två varianter till av "mördarmodellen, men det är bara mönstret på skalet som skiljer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 13 december 2008 Dela Postat 13 december 2008 Buccinulum corneum Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard598 Postat 13 december 2008 Författare Dela Postat 13 december 2008 pustar ut *puuuuh* såg den där videon och av nån anledning när jag satt o kolla i karet tyckte jag den tittade mot clownerna och ville äta upp dom, snacka om paranoid har o göra med försvinnandet av min boxfish o göra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 14 december 2008 Dela Postat 14 december 2008 pustar ut *puuuuh* såg den där videon och av nån anledning när jag satt o kolla i karet tyckte jag den tittade mot clownerna och ville äta upp dom, snacka om paranoid har o göra med försvinnandet av min boxfish o göra Nej har 5st utav denna snigel i mitt akvarium den lever nere i sanden och äter de den hittar där men även rester som fiskarna ej hinner äta.Grym snigel i karet kan man säga denna här Buccinulum corneum Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Malmö Postat 14 december 2008 Dela Postat 14 december 2008 Men hur revsäkra är dom? Jag tycker det är riktigt fräcka och snygga snäckor men har varit lite osäker på om jag vågar skaffa dom eftersom informationen om huruvida de äter musslor och andra snäckor är så tvetydig. Här är lite tvetydigheter jag hittat:http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?postid=11882234Det verkar som vissa skyller dom för att äta upp deras musslor och andra mollusker och andra säger att det är lugnt. Men så säger ju å andra sidan folk om borstmaskar och en massa andra djur också... lite nyfiken bara - ni som har denna Buccinulum corneum, hur länge har ni haft dom och har ni haft några oförklarliga missöden med snäckor/musslor som den skulle kunna ligga bakom? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.