Syd Postat 14 mars 2009 Författare Postat 14 mars 2009 Hej Magnus det går fint, tyvärr så missade jag sista kullen de föddes när jag inte var hemma så de åkte ut genom filtreringen.En ny kull är på gång det blir tredje kullen sedan januari, jag beställde mat till ynglen men har inte fått något.Annars är det förberett i källaren med yngelkar och odlingskärl till rotifer, får jaga vidare efter startkulturer.
Syd Postat 3 april 2009 Författare Postat 3 april 2009 Tack för hjälpen Markus https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?p=288450#post288450Nu har jag fått tag på en startkultur med levande rotifer och plankton att mata dem med, det puttrar på i källaren. Tusen tack Freddi !!Då kan matningen börja imorgon, fick min fjärde kull med yngel sedan mitten av januari men det går inte att klara dem på den artemian som jag har får hoppas att det går att klara någon iallafall.
amatören Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 vad skoj bo. Hoppas att dom överlever denna gången. Grymt kar du har.....
Freddi Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 Hoppas att detta går bra Bo!!!Hoppas att denna kultur funkar, du är ju mer positiv än jag på denna, jag är ju lite mer osäker.Men jag hoppas på det bästa, kanske mer flyt än vad jag hade innan idag !
rickard81 Postat 3 april 2009 Postat 3 april 2009 Kul med sjöhästar .och burken är riktigt fin. Såg att du matar med mysis mina äter bara artemia men jag ska försöka mer med mysis.
Syd Postat 15 april 2009 Författare Postat 15 april 2009 Ikväll fick jag bevittna när en kull sjöhästyngel föddes för första gången, trodde inte de levererades med en sån kraft.Försökte fånga det på bild som ni ser drar han ihop säcken på magen och trycker till med bra kraft så ynglen flyger ut, de vita tussarna i vattnet är yngel.
Freddi Postat 15 april 2009 Postat 15 april 2009 Kul att få se något sådant Bo !!!Hoppas att du lyckas få dra upp dem denna gången!!Jag håller tummarna !!
Syd Postat 15 april 2009 Författare Postat 15 april 2009 Tog lite fler bilder när kameran var framme.Min blå Gorgonia som släppte alla polyper när jag flyttade runt den i samband med akvarie bytet, jag sparade den för att hästarna gillade att hålla sig fast i den och nu växer det fram nya polyper, kul att se vad det blir av detta.
garfish Postat 15 april 2009 Postat 15 april 2009 Kul att få se lite sjöponnysar... Fina bilder också...som vanligt /Gustaf
Laggeman Postat 15 april 2009 Postat 15 april 2009 Fantastiskt! Kul att din gorgonia är på återhämtning också! Ser ut att vara en riktigt fin djupblå färg.
Outbacker Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Hur går det med hästarna, Bo? Jag är nyfiken på hur det gått för din gorgonia också.
Rekommenderade inlägg