Gå till innehåll

Syds lilla.


Syd

Rekommenderade inlägg

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack ska ni ha, det är något speciellt med dessa djur t,o,m frugan och hennes vänninor kommenterade dessa de brukar inte ägna en blick åt det andra karet, men detta såg dom.

Rasen heter Hippocampas reidi, kallas för Brasiliansk sjöhäst.

De verkar väldigt harmoniska, koppade in dem som jag gör med skaldjur, dropp genom tunn syreslang och det fick ta en och en halv timme, efter de kom i karet som var förberett för dem med lugn vattenrörelse och ofarliga koraller för dem tog det inte en timme förrän de började att jaga så jag provade att mata dem med upptinade cyclops och de åt med god aptit, det kändes toppen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Gustaf, det är kul med lite förändringar för att inte tappa sugen igen. Det blev faktiskt bättre än jag trodde från början.

Detta lilla kar kräver lite mera pyssel med matning och liknande, det känns bra med nya utmaningar nu handlar det om att få dessa djur att trivas.

Det där med bilder, rätt verktyg är halva jobbet så det är bara att skaffa dubbla verktygsuppsättningar ;).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt resultat Bosse! Diggar den lila gorgonian! Hade en liten sådan förut, men den bliv till mat en dag då mina kirurger helt plötsligt fick smak för den, sen gick den inte att rädda tyvärr. (Jag blev vittne till det hela, så det stämmer faktiskt...)

Hoppas det kommer gå bra med allt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack ska ni ha för alla trevliga komentarer!

Laggeman:

Snyggt resultat Bosse! Diggar den lila gorgonian! Hade en liten sådan förut, men den bliv till mat en dag då mina kirurger helt plötsligt fick smak för den, sen gick den inte att rädda tyvärr.

Kan det var det som min lila gorgonia också råkat ut för ? den var i det andra karet tidigare men verkade må allt sämre, den får en ny chans i det lilla karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du Manne jag hade använt ett större kar, jag har beställt ett Akvastabil 175 liter.

Det är ett högt kar med snygg möbel och lampa som kommer att passa bra i hallen, detta var så trevliga djur att iakta att hela familjen uppskattar dem och det blev inte mindre poppis efter fölen.

Dessutom trivs solkorallen och förhoppningsvis Gorgonian ihop med dessa.

Ska läsa på lite mer om dessa djur och försöka att skapa en säker och trivsam plats åt dem, så kanske man kan få fler kullar i framtiden, det här gav faktiskt en ny dimension till salt hobbyn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Manne jag menar större men det beror på vad man själv vill ha, detta funkar jättebra men de sjöhästar som jag har i vill ha ett större kar, och jag vill ha fler sjöhästar har lagt en beställning på ett högt kar på ca 175 lit.

post-2168-14468916633101_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite uppdatering jag har flyttat över ynglen till en plastbalja i vilken jag matar och byter 30% vatten 3 ggr om dagen. Tack för hjälpen Irene!

Mot bättre vetande lät jag några ponys gå kvar hos föräldrarna där har dom mycket bättre vattenkvalitet trots att jag byter så ofta och mycket blir vattnet i baljan lite mjölkigt fort, har inte så stora förhoppningar om att klara denna kull men jag ska göra vad jag kan och helst lära mig något till nästa omgång.

Honan har redan börjat ty sig till hanen igen och hon ser stinn ut, hon byter färg flera gånger samma dygn, ibland är hon exakt lik hanen för att någon timme senare vara alldeles gul igen.

Jag matar lika tätt i det lilla karet och Gorgonian och Tubastrean verkar gilla läget.

post-2168-14468916633274_thumb.jpg

post-2168-1446891663349_thumb.jpg

post-2168-14468916633717_thumb.jpg

post-2168-14468916633965_thumb.jpg

post-2168-1446891663425_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...