Gå till innehåll

Hur stora blir koraller...?


Don J

Rekommenderade inlägg

Jag har sökt på forumet efter någon "Korallväxarskala" men hitta ingen länk eller artikel.

Hur stora blir koraller...? Hur mycket växer de på t.ex. ett år. 1cm, 5cm, 10cm...?

Nu vet jag att det finns en miljon trilljaaarders olika modeller och olika sorter, men generellt.!?

Gott nytt! // Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okidoki.. men, jag har sett någonstans i SG någon som tagit bilder med ett par månaders mellanrum på lite olika koraller för att visa tillväxten men jag kan nu inte hitta det.

Det måste finnas nått...! Jag är med på snöret det är ju varken 1 km i veckan eller 1 mm var miljonte år utan något mittemellan.. men typ, nått..?

// Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okidoki.. men, jag har sett någonstans i SG någon som tagit bilder med ett par månaders mellanrum på lite olika koraller för att visa tillväxten men jag kan nu inte hitta det.

Det måste finnas nått...! Jag är med på snöret det är ju varken 1 km i veckan eller 1 mm var miljonte år utan något mittemellan.. men typ, nått..?

// Jonas

Här finns en tråd med några bilder jag startade för ca 1 år sedan. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=20539

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...