Gå till innehåll

Nytt akvarium + rum på EN vecka!


Sune

Rekommenderade inlägg

Du är välkommen ner och hämta den Blaze ;) Vad gör man inte för sina djur...?

Den får bo i sin håla så länge, känns bra att man kan ha uppsikt över den. Och är någon intresserad så är det bara att komma över med lite fraggar så blir det ett bra byte.

Nu ska jag åka och hämta sump !!!!! :)

om det vore så lätt, enda gången jag är i närheten är nästa helg då jag flyger till oslo men då är jag bara ute på¨arlanda.

annars har jag en polare som är i uppsala 2 gånger i veckan men bättre än så blir det inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Nu har det gått rätt många veckor, så jag kände att karet var moget för lite koraller!

Mätte vatten värderna igår och så bra vatten som det är i nya karet har jag aldrig haft i mitt gammla kar på tre år!!! Var riktigt fin sten (akvarie-leasing) och folk får säga vad dom vill, men använder man bara osmosvatten så blir det en jä--la skilnad, både på uppstart och drift.

Nu bilder ;)

post-2847-14468917022274_thumb.jpg

post-2847-14468917022529_thumb.jpg

post-2847-14468917022743_thumb.jpg

post-2847-14468917022915_thumb.jpg

post-2847-14468917023098_thumb.jpg

post-2847-14468917023263_thumb.jpg

post-2847-14468917023468_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...
Kastar upp en före/efter bild. Nu måste jag ner och städa samt lägga klinkers.

Om ni har problem med sladdar som hänger så finns det ett utmärkt sätt att hålla ordning på dom, jag fick leta bra länge efter min "träd apa" innan jag hittade honom.

En Jemen? Jag har en phanter ambanja blue! Härliga djur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Deco flaskan på platts också:)
He he.. Jo, jag minns att det skulle vara ett längre strömavbrott, satte en syresten/utströmmare som jag körde ut syrgas igenom :) Kanske onödigt, men varför inte när man ändå kunde..Ska se om jag kan uppdatera tråden lite nu när jag råkat väcka liv i den, det har ju hänt en del sen sist kan man säga...// Danne
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den röda långa korallen på bild 4 i förra inlägget, vad är det för en? Växer ju hur kul som helst. :)
Ja den är riktigt rolig, den hade säkert varit ännu längre om jag inte råkade bryta av den för något år sedan. Det är en Montipora frågeteckeniakvarium (har många av det släktet..) Men det är intressant hur den växt, i början så växte den nästan 1cm i veckan tills den kom upp i den här längden, sen stannade den och växte mer på bredden och kring foten, allt annat i karet växer som det ska.// Danne
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...