Orion Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Tjena! Tänkte fragga av ett gäng knappar från farsans kar,kanske ett 10 tal,frågan är då,är det lättast att bara bryta av stenen,eller ska man klippa dom en och en?bryter helst,eftersom det blir lättare att fästa dom än att hålla på med gummisnoddar och såvad tycker ni?Mvh Fredde Citera
hansson_1985 Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 hallå..knappar brukar man kuna ta lås i hok. typ som en matta med knappar. ganska lätt. sen är det bara att säta en snodd runt i några veckor så har dom satt sig. det går även att lägga en sten där knapparna sitter och låta dom växa över stenen sen tar men bort den. då har man en klar fraggsten.. Citera
_Manne_ Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 går det att ta ut stenen så hade jag kört , hammare och stämjärn/plattmejsel och bankat loss en bit sten med knapparna på.mvh manne Citera
Orion Postat 12 januari 2009 Författare Postat 12 januari 2009 kör nog på den versionen Tack för svaren! Citera
Jaken Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Tänk på att de kan var jäkligt giftiga så ta det försiktigt.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=7937&highlight=giftig Citera
hbmannen Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Tänk på att de kan var jäkligt giftiga så ta det försiktigt.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=7937&highlight=giftigja det kan ja lova. har blivigt tokigt sjuk av dom 2 ggr..kommer använda mask å helkroppsoverall nästa gång ja kommer i närheten av dom igen / Patrik Citera
Ted Camenius Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Dra loss dem med en stekpincett o limma fast dem på en ny sten med Loclite superlim gel. Fungerar kanon Citera
Orion Postat 18 januari 2009 Författare Postat 18 januari 2009 Mjo,har hört att dom är giftiga,men jag har aldrig känt av någonting.jag kanske är immun? hade nämnligen en sten förut proppad med knappar,och den satt jag i princip och fluktade över när jag försökte pilla bort några fireworms.dock så har de en lukt som verkligen stinker bajja. Citera
stigigemla Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Jag gör alla delningar under vattenytan för att inte riskera att gift som avges hamnar på mina fingrar eller ännu värre i ansiktet. Citera
Orion Postat 19 januari 2009 Författare Postat 19 januari 2009 Värt att veta - Jag var inte medveten om att knappar var giftiga när ja gjorde så.Mvh Fredde Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.