Orion Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Nu på morgonen när jag vaknade så tänkte jag kolla in i akvariumet,och gissa vad jag ser?!?jo,en ca 1 cm bred fireworm som har blivit totalmassakerad,dvs den ligger i massa små bitar.vad är det för jäkla monster som lurar i mitt kar,för jag tror nog inte att den kan ta sig till pumparna,eller kan fireworms klättra på glas? :Shar en sjöborre och en eldräka som det enda levande i karet just nu,och en babylon snäcka och några astrea.nån som har någon id´e?langar upp en bild. Citera
stigigemla Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Jag röstar på räkan. När jag hade mitt nano fick jag i en mask med en korallfragg. Den slet putsarräkan i bitar och åt upp. Citera
crille Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Jag röstar på räkan. När jag hade mitt nano fick jag i en mask med en korallfragg. Den slet putsarräkan i bitar och åt upp.jag hade putsarräkor som jag såg äta fireworms! Citera
Clownen Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Hungrig räka får min röst också. Det hör knappast till deras favoritmat så det kan hända att den behöver mer mat. Mata gärna med pellets som sjunker till botten så den hinner få i sig maten. Det är inte ovanligt att räkor svälter i kar där fiskarna får tillräckligt med mat. Det syns inte på dem att de svälter heller. Citera
Orion Postat 13 januari 2009 Författare Postat 13 januari 2009 ok.dock så handmatar jag räkan varje dag med röd plankton och lite blandat Citera
Mattias Malmö Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Jag skulle inte avskriva babylon-snäckan som skurk. Har läst på utländska forum om såna som ätit musslor och turbosnäckor och grejer. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.