Gå till innehåll

Ganons 249l + 60l sump


Ganon

Rekommenderade inlägg

Hej

Ja då var det dax att börja med saltvatten då, efter ett par år med sötvatten.

Var hämtade mitt kar igår i snöyra å skit väder

Den snälle mannen Wizz här på forumet var så vänlig att sälja mig sig kompletta kar iom att han bytt öpp sig lite granna

Det var ett projekt i sig att konka in det på andra våning efter som 250 liters karet är inbyggt i en bauta möbel, vi var fyra man som konkade å slet, ( Min fina sambo tog ett par kort på detta, hon skrattade mycket) kommer försöka kidnappa hennes mobil (mm jag har ingen digitalkamera) och försöka lägga upp dessa här.

Idag kopplade jag in sump med all teknik och började fylla karet för att se att det läckte, vilket det självklart gjorde, inte tätt i genomborningen till returröret från sump *Suck* har försökt dra åt det men ingen lycka än så länge så nu blir det kaffe paus.

Mvh Ganon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ska måla en mdfboard som ska sitta på baksidan av möbeln har alltså kontakt med måde sump del å akvarie del funkar det med en ren vit oljefärg å fukttäta med, tätt blir det ju det vet jag men det e inte farligt för kommande invånare i karet ?

Mvh kenneth

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Hej igen alla, pga nytt jobb renovering av lägenhet så kommer jag nog tyvärr bli tvungen att nedgradera mitt kar en del.

Har kollat runt på standard kar å hittat ett som e på 95x40x45 runda slängar 167 liter

Och jag antar att det är byggt i 5 eller 6mm glas, är det hyffsat säkert eller ska man inte köpa det, alternativt kanske staga upp det med en liten sarg längst up ?

Fråga 2

vill nog ha 2 genomförningar på detta kar med, skulle det räcka kanske med dubbla 20mm hål och en retur pump på ca 2000-2500l.

Mvh kenneth

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...