Gå till innehåll

Trasig lampa eller armatur (MH)?


papi

Rekommenderade inlägg

Låter som lampan har gått, du råkar inte ha en gammal lampa hemma du kan prova med?

//NiXoN

Tyvärr inte men är det lampan som gått ärdet ju lite lindrigare iaf. Om man nu ändå måste köpa ny lampa vilken färgtemperatur skulle ni satsat på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag skulle nog satsat på 14.000k eller 20.000k men jag gillar när det ligger åt det lite mer blåa hållet.

Och har du t5 med så skulle jag ha kört på 20.000k och sen ett par väldigt ljusa lysrör till t5 rampen. men det är nog mest en smaksak som är väldigt olika beroende på vilket sorts ljus man vill få fram

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare,

Min armatur gör likadant till och från och det är då en sidan på MH lampan som inte sitter 100% i sockeln. (Dvs att den vibrerar loss) Detta resulterar i att den flimmrar och har sig och aldrig riktigt kommer igång.

Prova att plocka ut MH lampan ur armaturen och sätt tillbaka den ordentligt.

Kan ju vara värt ett försök.

//Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där låter intressant. Lampan har faktiskt vibrerat/låtit lite skumt innan den la av. Gör ett försök i kväll.

Tjenare,

Min armatur gör likadant till och från och det är då en sidan på MH lampan som inte sitter 100% i sockeln. (Dvs att den vibrerar loss) Detta resulterar i att den flimmrar och har sig och aldrig riktigt kommer igång.

Prova att plocka ut MH lampan ur armaturen och sätt tillbaka den ordentligt.

Kan ju vara värt ett försök.

//Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det visade sig vara dålig kontakt i armaturen mot lampan pga en kass nit. Jag kommer att få en reservdel med det tar ett tag så nu är det bara 2 x 24W T5 på 112 L. Jag har bl.a. en mussla som gillar ljus och undrar vad ni tror om det. När kan det eventuellt bli kritiskt för ljuskrävande djur?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...