Gå till innehåll

Problem med durso


rickard598

Rekommenderade inlägg

Har kört mitt kar nu ett tag och det funkar kanon förutom att jag har problem att hålla nivån på vattnet vid durson, ibland så håller den nivån i 2dagar, och sedan kan det rätt som helst bara försvinna ner så jag får skvalande ljud och så justerar man på kranen nere vid sumpen då höjs nivån till nästan kritisk så det kan rinna över karet även fast jag endast justerar ytterst lite.

Tycker detta är enormt störande och förstår inte vad felet är? T röret på durson är ungefär 1cm under ytavrinningskamen och hålet upptill på toppen är 3mm och det är inget salt i detta då jag höjt det ungefär 10cm över ytan och rengjort de rörra veckan.

Har ni några tips om vad det kan vara? Har börjat fundera lite på om det kan va min pump som tappar flödet lite ibland borde den kunna göra det?!

Tacksam för svar mvh Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Borrade nu ett hål så man kan justera luften och det funkade kanon förutom att de blev ett vinande ljud, provade sedan att borra upp från 1,5mm till 2,5mm i toppen och stängde hålet genom att vrida toppen och fick sedan borra upp från 2,5-3mm hål och nu funkar det toppen som det verkar iallafall.

Verkar som jag börjar FÖRSTÅ nu!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...