Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej..

Har en fundering slangarna till en sådan skall enligt Grotech vara 4/6 i diameter men vad motsvarar det i mm ?

Är det 5mm slang eller mindre ??

Har inga slangar hemma för att testa.. Tänkte köpa det idag så behöver lite tips..

Samtidigt hur skall man blanda balling ? väldigt grön på detta fick med 2 burkar. en med BALLING SALTS - Calciumchlorid-Dihydrat

Och en med

Magnesiumchlorid-Hexahydrat

Tror det var dom 2 samt tre flaskor med Coral A-B-C

Men där är osäkerheten lika stor...

Postat

Använd originalreceptet. Magnesiumsulfatet kan du ersätta med Magnesiumklorid om du sköter dina vattenbyten. Det finns en artikel här på guiden: Saltvattensguiden´s Kemikaliehandbok för saltvattensakvarister som har alla värden.

Postat

Ok.. Tack skall kolla det..

Synd att det är sååå långt till dig

Hade varit intressant med ett par Banggai till i karet har bara en nu sedan den andra gav upp och eremiterna fick sig ett fint mål mat.

Postat

Var slangarna dåliga då köpte denna doserpump eller varför skall du byta??

Edit.

Tog isär min å mätte yttermått på slangen är 4mm

Tror att Biotedmarin har orginalslangar hemma för doserpumpen

Postat

Köpte den begagnad och slangarna saknades bara dom som sitter runt doser axlarna var med..

Och behöver lite längre slangar med tanken på vart jag skall ställa enheten..

Kanske inte bra med för långa slangar ?

Men blir nog 40cm styck som jag skall ha..

Postat
Slangarna brukar vara gjorda av Noprene eller Isoprene. Silikonslang bör fungera ett tag men vanlig luftslang är för styv.

Lånar tråden lite, måste bara fråga Stig om du vet om santopreneslang i doseringspumpar fungerar OK?

Postat

Santoprene skall nog gå bra. Kemikaliehärdigt är det i alla fall. Det smartaste är nog at gå in på en lämplig hemsida och kolla. Hugo Tillquist Ab tror jag är ett av de mest välrekommenderade svenska företagen. De pushar för Autoprene.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...