Gå till innehåll

Pseudanthias tuka - gömmer sig!


nike83

Rekommenderade inlägg

Bjarne det var faktiskt efter att ha sett dina som jag fick upp ögonen och hopp för dem...

Var det något särskilt du märkt att dom inte gillade och något som du såg fick dem att trivas mer, (mat , omgivning etc etc ? )

Jag tror att det är bra att redan ha en stimmfisk i akvariet när man introducerar dessa fiskar. Så att de typ har något att gå efter som triggar dem osv, både för beteende och matvanor osv...

Men det är bara vad jag tror.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en teori om att lite lite svalare vatten.. typ inte mer än 24 grader skulle få dem att trivas bättre eftersom dessa inte är ovanliga att hitta på lite större djup till och från. Körde med kylare till gamla kuben och höll det därikring.

Men de trivdes bra i 530 som jag inte hade kylaren till också (27ish) så vet inte..

Håller med om att de nog blir lite mer våghalsiga av andra stimfiskar som visar att det funkar att vara uppe i vattenkolumnen sålänge det är mindre och snällare fiskar. När jag satte i mina lyretails så började den hannen som tillslut uppstod bland dem även att bossa över tukas under ett par veckor. Tillslut vande de sig med det också men det kan vara värt att tänka på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...