jupiter Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 hejsan.Jag blir inte klok på dessa tillsatser tillsammans med ozon, uv-c söker både på zeovit.com och här men får egentligen inget konkret svar.kan jag dosera zeobak, zeozym, coral snow, zeostart2 och ha min ozon anläggning igång eller skall jag slå av den?mvh Peter. Citera
jontebgood22 Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 slå av den. ozon = dödar bakterier =zeobak..UVC skall man heller INTE ha tillsammans med zeovith metoden. Skall du köra ozon som tex ländström måste man kompensera det på nått vis.. Citera
wrang Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 slå av den. ozon = dödar bakterier =zeobak..UVC skall man heller INTE ha tillsammans med zeovith metoden. Skall du köra ozon som tex ländström måste man kompensera det på nått vis..Helt fel. Man kan köra med UV-C med Zeovitmetoden men då på natten enlig de jag frågat och lästHar själv kört det natte tid utan problem med metoden. Pricken försvann på fiskarna å karet såg bra utOzon däremot har jag hört Blankt nej Citera
jupiter Postat 22 februari 2009 Författare Postat 22 februari 2009 okej så då får jag slå av min ozon iafall nu under tiden som jag arbetar med uppstarten och behandlar med tillsatser därefter.tackar. Citera
jontebgood22 Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Okej man lär sig ngt varje dag. Fast i zeovith manualen står det att man inte skall det ... Citera
Zanders Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Helt fel. Man kan köra med UV-C med Zeovitmetoden men då på natten enlig de jag frågat och lästHar själv kört det natte tid utan problem med metoden. Pricken försvann på fiskarna å karet såg bra utOzon däremot har jag hört Blankt nejOch varför skulle det vara annorlunda på natten än på dagen?.Mycket nyfiken på ditt svar./Anders Citera
ormet Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Jag tror inte det är helt fel alls. Kolkälla är bakteriedrivet & uvc dödar bakterier. Visst går det att kompromissa genom att odla & skumma ut bakterier på dagen för att sen köra uvc på natten om man vill. Men det borde gå att göra detsamma med ozon då. Citera
Moose Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Problemet med ozonet är ju att det rör sig fritt i vattenmassan, dvs där du har vatten har du ozon. i reaktorer osv.UVC:et påverkar endast det vatten som strömmar förbi UVC-lampan. Kommer aldrig in i reaktorer osv. Citera
Zanders Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 ozon går inte att köra det är helt uteslutet och jag skulle säga samma sak om uv men jag är fortfarande nyfiken på varför det skulle vara ok att köra uv på natten men inte på dagen Helt absurt ifall du frågar mig.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.