Datate Postat 18 mars 2009 Postat 18 mars 2009 Nu börjar det bli dax att sälja lite skivanemoner. Frågan är hur man bäst fraggar dessa?Drar man loss hela skivan från stenen, eller skär man loss den eller hur gör man egentligen? Citera
Acke75 Postat 18 mars 2009 Postat 18 mars 2009 Om det är lätt att komma åt dom och du har lite tålamod kan du använda typ en plastsmörkniv och peta den på "foten" tills dem släpper taget. Sen är det bara att fästa den med ett gummiband på lämpligt ställe. Citera
Laggeman Postat 18 mars 2009 Postat 18 mars 2009 Annars är det stämjärn och hammare som gäller. Brukar göra på det viset själv. Citera
stigigemla Postat 18 mars 2009 Postat 18 mars 2009 Jag lägger bara en sten intill. Förr eller senare sitter det en skiva på den nya stenen. Citera
Datate Postat 18 mars 2009 Författare Postat 18 mars 2009 Okej...men...på lördag kommer det folk som skall köpa lite fraggar/koraller. Med andra ord finns det inte mycket tid...dessutom vet jag inte exakt vad dom vill ha...så det får bli lite "peka och köpa" över det hela. Går det då på något snabbt vis att lossa skivorna utan att de skadas? I de flesta fall har jag dessutom inte möjlighet att plocka upp de stenar som de sitter på. Citera
_Manne_ Postat 19 mars 2009 Postat 19 mars 2009 vad jag vet så är det ända snabba just det lagge skriver.. banka sönder stenen dom sitter på.mvh manne Citera
Acke75 Postat 19 mars 2009 Postat 19 mars 2009 Det går väl även att skära loss dom med en vass kniv. Om du lämnar kvar en bit av "foten" kommer det mest troligt att växa fram en ny skiva där. Har inte provar själv men hört att det ska fungera... Citera
_Manne_ Postat 19 mars 2009 Postat 19 mars 2009 Det går väl även att skära loss dom med en vass kniv. Om du lämnar kvar en bit av "foten" kommer det mest troligt att växa fram en ny skiva där. Har inte provar själv men hört att det ska fungera... funkar inte så enligt mitt tycke, på skivanemoner. alla delningar jag sett så har varje del haft en del av den fysiska munnen i mitten. dock på andra mjukisar tex sacrophyton så funkar det.mvh manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.