Gå till innehåll

Hur fraggar man skivanemoner?


Datate

Rekommenderade inlägg

Om det är lätt att komma åt dom och du har lite tålamod kan du använda typ en plastsmörkniv och peta den på "foten" tills dem släpper taget. Sen är det bara att fästa den med ett gummiband på lämpligt ställe.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej...men...på lördag kommer det folk som skall köpa lite fraggar/koraller. Med andra ord finns det inte mycket tid...dessutom vet jag inte exakt vad dom vill ha...så det får bli lite "peka och köpa" över det hela. Går det då på något snabbt vis att lossa skivorna utan att de skadas? I de flesta fall har jag dessutom inte möjlighet att plocka upp de stenar som de sitter på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går väl även att skära loss dom med en vass kniv. Om du lämnar kvar en bit av "foten" kommer det mest troligt att växa fram en ny skiva där.

Har inte provar själv men hört att det ska fungera... :)

funkar inte så enligt mitt tycke, på skivanemoner. alla delningar jag sett så har varje del haft en del av den fysiska munnen i mitten. dock på andra mjukisar tex sacrophyton så funkar det.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...