Gå till innehåll

600l +sump


HS-84

Rekommenderade inlägg

inte nog med all alger så skulle väl cyano härja vilt.

Så det jag gjorde var att jag testade ultralifes sed slime remover vilket funkade. cyanon var borta efter någon dag bara.. efter det så tog jag ur lite sten o tog bort algerna med en tandborste så dom blev fina. Men nu börjar lite kisel alger komma tillbaka, har ju bytt silikat medlet så det borde ju inte vara därifrån. Kan det ha något med ljuset och göra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara dålig städpatrull + mkt ljus. Butiken i kalmar tar hem levande snart kan ju beställa hem någon städpatrull då om du vill.

Ja just det, det pratade vi om. Började ju med en städpatrull på ca 40-50 sniglar o eremiter. Och nu förra onsdagen fick jag i min första fisk. blev en liten gul kirurgfisk.

ANgående ljuset så har jag MH igån i 6h i t5 1 timme före och innan mh:n. sen är det dioderna som är igång hela tiden men dom ska ju inte påverka nått. Ska jag dra ner på timmarna ytterligare kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ojsan har du redan så många snäckor o eremiter då behöver du ju inte det isåfall. kirurgfisken tar kanske hand om lite alger med när den kommer igång så nu går det nog bara bättre för dej uppstarten brukar ju vara värst. belysningen tror jag är lagom.

Off topic: Butiken i Kalmar heter Kalmarakvarieaffär o ligger vid Palace typ. de ska börja sakta med ett 250L för o känna på hur det är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

tackar. ja algerna e borta och har inte synts till på väldigt länge, skönt.

imperatorn e faktiskt väldigt lugn o fin. och med lite bra matning så håller den sig borta från korallerna, men däremot så e han framme vid knapparna o stör ibland, faktiskt i skrivande stund. vem gillar inte en igelkott :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...