Veijo S Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Jag har fått tag i några maser pumpar problemet är att jag kan dosera 1 min och på 1min så får jag ut 250ml och jag skall ha ca 30ml i veckan men helst ca 5 ml per dag men då måste jag ha något som jag kan ställa på under 1 min och en dimmer går inte då vill inte pumparna starta det fungerar när dom går men sedan blir det problem och nu har jag fastnat det som jag kan göra är att lösa medlet i osmosvatten men jag vet inte hur grotech ABC fungerar med den metoden och det blir ju 4 dunkar isåfall men det får jag leva med. Citera
Bygert Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Efter allt ovett jag fått för oändliga meningar så känns det bra att det äntligen finns någon som bjuder på värdigt motstånd i den grenen. Tack!Det finns ju diverse timers och liknande som går att ställa ner till en sekund och ibland mindre, är det nåt sånt du skulle behöva? Citera
Veijo S Postat 26 mars 2009 Författare Postat 26 mars 2009 Tack själv Bygert ja det är något i den stilen jag behöver men var får man tag i sådana saker det är den stora frågan Citera
stigigemla Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Jag tror Clas Ohlson har blå timers som går att ställa in på kortare tid. Citera
Stefan molin Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Hej,jag har relä 0-6 sekunder , pm din adress så kommer det på posten ,vilken dim på slang tog du? mvh stefan Citera
Veijo S Postat 27 mars 2009 Författare Postat 27 mars 2009 Ja du saltishenke varför köpa något man kan bygga det är altid roligt att bygga och se hur det blir hela mitt akvarium är gjort på samma sätt så varför inte fortsätta och meningen med frågan va hur jag skall lösa det med tiden inte köp av akvarie dator Citera
Veijo S Postat 27 mars 2009 Författare Postat 27 mars 2009 stigigemla tack för det det skall jag kolla på för kan jag styra sekunder så löser det sig Citera
Veijo S Postat 27 mars 2009 Författare Postat 27 mars 2009 Det är en pump som maserar en slang samma sorts pumpar man doserar olika spår emnen med så en doserpump eller vad man skall kalla det skall ju böra att prova med grotech ABC så får man bygga lite till och det är ju alltid kul Citera
Stefan molin Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 Hej, kommer 8st relä på posten ,två olika sorter ,mvh stefan Citera
Veijo S Postat 29 mars 2009 Författare Postat 29 mars 2009 ok tack stefan det blir nog bra detta när det är klart tack än engång Citera
Veijo S Postat 1 april 2009 Författare Postat 1 april 2009 Sådär nu så går pumparna som jag vill.Så nu kan jag dosra 5 ML dag tack stefan molin. Citera
Stefan molin Postat 1 april 2009 Postat 1 april 2009 Hej,har du ingen bild på hur det blev?mvh stefan Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.