Gå till innehåll

Fundering på maserpumpar


Veijo S

Rekommenderade inlägg

Jag har fått tag i några maser pumpar problemet är att jag kan dosera 1 min och på 1min så får jag ut 250ml och jag skall ha ca 30ml i veckan men helst ca 5 ml per dag men då måste jag ha något som jag kan ställa på under 1 min och en dimmer går inte då vill inte pumparna starta det fungerar när dom går men sedan blir det problem och nu har jag fastnat det som jag kan göra är att lösa medlet i osmosvatten men jag vet inte hur grotech ABC fungerar med den metoden och det blir ju 4 dunkar isåfall men det får jag leva med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter allt ovett jag fått för oändliga meningar så känns det bra att det äntligen finns någon som bjuder på värdigt motstånd i den grenen. Tack!

Det finns ju diverse timers och liknande som går att ställa ner till en sekund och ibland mindre, är det nåt sånt du skulle behöva?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du saltishenke varför köpa något man kan bygga

det är altid roligt att bygga och se hur det blir hela mitt akvarium är gjort på samma sätt så varför inte fortsätta och meningen med frågan va hur jag skall lösa det med tiden inte köp av akvarie dator

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en pump som maserar en slang samma sorts pumpar man doserar olika spår emnen med så en doserpump eller vad man skall kalla det skall ju böra att prova med grotech ABC så får man bygga lite till och det är ju alltid kul

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...